Gå til innhold

Og årets beste film 2007 er.....

Dotten

Årets film 2007  

122 stemmer

1. 1. Hvilken av kandidatene var best?

• I am Legend
      4
    • Transformers
      22
    • The Simpsons Movie
      6
    • The Bourne Ultimatum
      22
    • 300
      16
    • No Country for old men
      35
    • Juno
      3
    • Superbad
      11
    • Vet ikke/ingen formening
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er en synd og skam at The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford ikke kom seg til finalen, som er 2007's beste film med god margin.

Nr 2, og filmen som fikk min stemme er No Country For Old Men.

Assassination hadde noen knallgode roller, men som film var den smålaber. Ihvertfall sammenlignet med andreplassen din, som er førsteplassen min.

Selvsagt var skuespillet av en annen verden, men det var jo det filmatiske som gjorde hele greia. Cinematografien, tempoet og drivet. Jo som film er den fantastisk.

Lenke til kommentar
NC rir litt på tilhengerskaren til regissørene syntes jeg. :)

Jeg må si meg litt uenig, men det jeg ble også helt overveldet av No Country, jeg har nærmest ikke sett en film som er like gjennomført på alle områder. Dessuten er jo Coen-brødrenes to siste filmer ansett som nedturer, så tilhengerskaren var ikke til mye hjelp da.

Lenke til kommentar
Du og den Mr. Brooks, altså.

Du har nå nevnt NCFOM i 15 innlegg mot mine 9 (nå 10) for Mr Brooks. You win.

Joda, men så er det forskjell på filmene da. Oscarvinner/publikumsfavoritt/regnes som en av tiårets beste/nevnes av svært mange i like mange tråder vs en småsmal film som ligger på ca 50/50 på RT.

Men burde absolutt se den, den virker bare så trasig. Har fått den beskrevet som alt fra en dårlig Dexter-kopi til Adaptation.-sitatet "The only idea more overused than serial killers is multiple personality." Når det i tillegg er Kostner det er snakk om, så er det egentlig kun det å kunne diskutere filmen med deg som gjør at jeg vil se den. Som betyr at jeg sannsynligvis kommer til å gjøre det.^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke sett No Country For Old Men, så min stemme gikk til Transformers, som for meg dette året var den helt klart største og positive overaskelsen. Imponerende av Bay, men tror han har fått endel hjelp av Spielberg til denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...