Gå til innhold

Økt rekkevidde, trådløst kamera


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt en stund på å montere et trådløst kamera på et fjernstyrt "helikopter" men det er en ting som gjør at jeg tviler på idéen, og det er rekkevidden. De 2,4 GHz trådløse kameraene jeg har sett har en rekkevidde på kun 100m og det er altfor lite til å være av noen praktisk verdi.

Finnes det noen måte å øke senderstyrken på et slikt kamera?

Er det mulig å "mekke til" en løsning med en sterkere sender?

Finnes det slike kameraer med IR-kapasitet?

Har også sett en 5,8 GHz kamera med rekkevidde på 1 mile, men den krever 12V istedet for 9V slik det førstnevnte trenger.

Vekt av kamerapakken er av mindre viktighet enn rekkevidden da jeg skal bygge "helikopteret" fra grunnen av og kan derfor tilpasse en god del andre variabler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm hva med denne da?

http://www.rf-video.com/products%5Ctrans24.asp#10

Den er knøttliten :) og sender ca 5 til 8km..

Men den bruker 12 volt, men er det egentlig noe problem? sett sammen 2 stk 9 v batterier..(i serie) og lag en spenningsregulator som regulerer ned til 12v dc.. burde være enkleste sak i verden.. og med tanke på hvor liten den senderen (forsterkeren) er, så er ikke vekt det store problemet heller.. :) lykke til.. la meg vite hvordan det går da?

 

World's smallest 2.4 GHz video transmitter 1 W RF power made for special applications. This transmitter comes in 4 different channels in 2.4 GHz range. This unit can be used in the wide temperature range -40°C up to 75°C! The range is app. 8 miles line-of-sight from the AIR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...