King-Nothing Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 I huset vi kjøpte i November var det to bad. Det ene var komplett, men bad nummer to var kun halvferdig. Det var lagt opp strøm, vann, fester til blandebatterier osv, men det måtte innredes. Badet er ikke stort, og måler 4,7 kvm. Og når det i tillegg er skråtak så mister man mye. Vi har dusj på det andre badet, så med badekar på det nye badet er alle i huset fornøyd. Spesielt guttungen som elsker å bade. Her er noen bilder av prosessen: Før: Eneste jeg har gjort her er å legge masterboard-plater, siden man ikke kan legge varmekabel på tregulv. Varmekabel og avrettingsmasse ferdig: Gulvet er primet og veggene smurt inn med membran: De som bygde huset laget en kasse som skulle skjule vannrøret som går til toalettet. Meningen var å flislegge denne, men siden den ikke var rett, ble løsningen å kjøpe en skiferplate som vi kuttet til. På den måten er det umulig å se at den ikke er helt rett og det ble riktig så lekkert syntes nå vi. Gikk over noen strøk med impregnering for å få den mørke fargen: Da er badet 99% ferdig. Må bare kutte listene slik at de passer og sette de på plass. Vi er ihvertfall veldig fornøyd med badet slik det ble. Bare å hyle ut om dere har noen spørsmål av noen slag! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Flott å lite det der Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ser fint ut, men skal du ikke male vinduet? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ser fint ut, men skal du ikke male vinduet? Da må han nesten male døren også. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Det ble veldig fint, likte badekaret egentlig når du likevel har dusj et annet sted.. La du flisene selv, og hva kostet herligheten? Endret 1. mai 2008 av knetrom Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Det eneste jeg gjorde var å legge masterboard-plater der varmekablene ligger. Det kom på 50.000kr. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hva var det som kostet 50.000?? En ting jeg lurer på er hvordan du gjorde det med flisene på badekaret Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hva var det som kostet 50.000?? En ting jeg lurer på er hvordan du gjorde det med flisene på badekaret Jeg er ikke Sherlock Holmes, men jeg tar en råsjans på at det var badet som kostet 50k i og med at topic er "Vårt nyoppussede bad.." Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hva var det som kostet 50.000?? En ting jeg lurer på er hvordan du gjorde det med flisene på badekaret Jeg er ikke Sherlock Holmes, men jeg tar en råsjans på at det var badet som kostet 50k i og med at topic er "Vårt nyoppussede bad.." Ho ho du kan jammen det her med å være morsom! Mer spesifikt så lurte jeg på hvilke komponentet som kostet hva. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Hva var det som kostet 50.000?? En ting jeg lurer på er hvordan du gjorde det med flisene på badekaret Flisleggeren skulle ha 20.000kr. Det dekket da all jobb inkl materialer, men ikke flis. Han la også gulvet (avretningsmasse) og var veldig behjelpelig med å sette opp innredningen. Han tok dette svart da det er en jeg kjenner. Badekar, toalett, blandebatteri til vask og badekar samt toalettsete kom på 8000kr, elektrikeren tok 6000kr, rørleggeren skulle ha 2300kr inkl materialer, dette var også svart. Innredningen kostet 8000kr, flisene kostet 6000kr. Det var vel alt tror jeg. Flisene på badekaret er flislagt på en litex-plate som er limt fast til den kassa du ser på bildet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Hva mener du er dyrt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Dyrt, men fint ble det Det er rimelig, han har også hatt flere fagfolk innom. Bad er et av de dyreste rom i huset å pusse opp. Det fordi kravet til tetthet og materialer, samt opplegg av strøm er noe helt annet enn et soverom. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jøss, jeg visste at bad var dyrt å pusse opp, men at det var såååå dyrt hadde jeg ingen anelse om. En liten oppvåkning for min del det her Endret 4. mai 2008 av tacomodo Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Du kan jo slippe unna med mindre, men da ser det ut deretter. F.eks mitt bad, helfliset men det har forrige eier gjort selv og det ble ikke bra.. Vil påstå at 50 000 er en overkommelig pris når det ser så fint ut + at det er fagfolk inne i bildet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Vi kjøpte absolutt billigste badekar vi fant, toalettet var også relativt rimelig, baderomsinnredningen var veldig rimelig iforhold til andre. Mange andre leverandører tar ofte 15000-20000kr for samme størrelse og design. Mulig kvaliteten er deretter også, men dette er absolutt ikke noe "billigprodukt". Flisene var vel det dyreste mtp at vi kunne spart litt der. Men man skal jo like det man bygger også og da kan man ikke velge billige 20x20cm hvite fliser (sykehus anyone) bare fordi det er billig. Dette badet kunne lett kommet opp i 75000-80000kr uten at det hadde sett noe mer spesielt ut av den grunn. Fikk meg et par overraskelser jeg også når jeg sjekket priser. Og som nevn er dette ved siden av kjøkken det dyreste rommet man kan pusse opp. Har sett flere bad som er flislagt av huseier og det er som regel ikke vanskelig å se. Jeg betaler heller litt mer og får det skikkelig med en gang. Det er ihvertfall min mening. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det er bedre å bruke noen kroner eksta å være fornøyd, enn å gjøre det middelmådig for noen kroner mindre og angre på det fram til neste oppusing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå