Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva betyr Betaling utland, reservert transaksjon i nettbank?

YojimboVII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr dette at pengene bare er reservert? Selv om det står Disponibel saldo - 127 kr ?

Jeg har bestilt klær fra et nettsted men de har ikke sendt ut tingene enda.. bestillingen min er "On Hold". Fordi en ting jeg hadde i bestillingen var ikke på lager så jeg la til noen andre ting isteden og da ble summen en annen.

Først da jeg bestilte sto det Betaling utland, reservert transaksjon - 2200 kr.

Etter jeg hadde lagt til andre ting så sto det Betaling utland, reservert transaksjon - 3300 kr.

Tar det bare litt tid før den oppdaterer seg og de 2200 kr kommer tilbake inn på kontoen min igjen?

Er veldig urolig fordi det er penger jeg trenger i løpet av de neste dagene for å betale noen viktige regninger. =/

Lenke til kommentar
De har sikkert først trekt det første beløpet, og så det andre, uten at det første er frigitt.

Jeg har sendt de mail osv fordi jeg tror de har gjort en feil.. De sa blant annet "There were 2 pending amounts which we have released back to your account on April 28. Thus, you may check this further with your bank." Hva menes med at de har blitt frigitt? Jeg har akkuratt fått meg visa, ble 18 i år så bare bear with me :p

Lenke til kommentar

For det første så har du ikke blitt belastet for dette beløpet, da betalingsmottaker ikke har lov til å belaste deg for dette beløpet før varene du har bestillt faktisk er sendt.

Det som nok har skjedd er at de først har lagt inn en reservasjon på kontoen din, slik at de er sikkert på at det faktisk er penger der når de skal belaste kontoen din for varene du har bestillt. Det som jeg ser for meg har skjedd videre, er at de har slettet bestillingen din i sitt system, slik at du ikke vil bli fakturert for den første summen, men at selve reservasjonen allikevel ligger der.

Slike reservasjoner forsvinner av seg selv, normalt etter en ukes tid. Hvis du ønsker at den skal fjernes før dette, så er det den part som har opprettet den som må gjøre dette. Banken din har selvsagt tilgang til å gjøre dette, men det er tvilsomt at de er villige til det, da de ikke har noen kontroll på om du allikevel vil bli belastet.

Lenke til kommentar
For det første så har du ikke blitt belastet for dette beløpet, da betalingsmottaker ikke har lov til å belaste deg for dette beløpet før varene du har bestillt faktisk er sendt.

Det som nok har skjedd er at de først har lagt inn en reservasjon på kontoen din, slik at de er sikkert på at det faktisk er penger der når de skal belaste kontoen din for varene du har bestillt. Det som jeg ser for meg har skjedd videre, er at de har slettet bestillingen din i sitt system, slik at du ikke vil bli fakturert for den første summen, men at selve reservasjonen allikevel ligger der.

Slike reservasjoner forsvinner av seg selv, normalt etter en ukes tid. Hvis du ønsker at den skal fjernes før dette, så er det den part som har opprettet den som må gjøre dette. Banken din har selvsagt tilgang til å gjøre dette, men det er tvilsomt at de er villige til det, da de ikke har noen kontroll på om du allikevel vil bli belastet.

Sjekka akuratt kontoen min og nå er betaling utland, reservert transjaksjon - 2200 kr borte og disponibel konto er på 2300 kr nå.. Så da har jeg nok fått det tilbake, men den andre på 3300 kr står der fortsatt.

Jeg tror den står der fortsatt fordi det er den riktige summen, de prøver bare på å få "authorization" fra banken, det skrve de i mailen hvertfall. Tror dette går bra likevel, takk for hjelpen :)

Endret av NiccOz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...