Hola Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg var så uheldig å få knust displayet på laptopen min når jeg var ute å reiste. Laptopen var 1.5 år gammel av typen HP Pavillion og kostet meg ny 10 000kr. Heldigvis hadde jeg reiseforsikring. Ringte forsikringsselskapet for å få ordnet opp. Det meste har gått greit. Måtte finne en del informasjon om va det kostet å bytte display og lignende, ingen problemer. Fannt da ut va det kostet, og det visste seg at det ikke lønnet seg å bytte display. Slik at jeg ble bett om å finne et lignende produkt å erstatte den med. Jeg bladde gjennom en del nettbutiker, prisguiden på Hardware osv. Oppdaget kjept at data-teknologien har forrandret seg masse, og sliter med å finne et fullgod erstatter - med tanke på pris. Det jeg lurte på var om jeg har rett til å få tilbakebetalt det dataen kostet meg. Altså 10 000 kr. Eller er det slik at dataen faller i verdi slik at jeg ikke har rett til å få tilbakebetalt det jeg betalte? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du vil få summen det vil koste deg å anskaffe deg et tilsvarende produkt...som regel ender du opp med et bedre produkt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du vil få summen det koster deg å kjøpe et tilsvarende produkt, minus evt verdiavskriving, mange reiseforsikringer har 40% verdiavskrivning pr år. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Du vil få summen det koster deg å kjøpe et tilsvarende produkt, minus evt verdiavskriving, mange reiseforsikringer har 40% verdiavskrivning pr år. Med andre ord kan han ende opp med å få bare 2000 kroner igjen. Som sagt er ofte verdiavskringenen og/eller egenandelen på slike forsikringer svært høye. Nå vet ikke jeg hva slags vilkår trådstarters forsikring har, men det kunne vært fint for tråden å vite dette. Ikke vet vi heller hva slags spesifikasjoner maskinen hans hadde. Gjetter jeg vilt vil jeg anta at en tilsvarende (eller bedre) maskin koster ca 6000-6500 kroner den dag i dag. Mange steder kan man kjøpe en trygghetsforsikring der man kjøper maskinen. Disse koster gjerne 15% av maskinens kostnad, og løper gjerne i tre år. Ingen eller lav egenandel, og sjelden verdiavskrivning. Dette ville nok ha vært det gunstigste. Endret 1. mai 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 forrandret seg masse, og sliter med å finne et fullgod erstatter - med tanke på pris. Du skal ikke se på hva du betalte for maskinen. Det er ikke summen du forsikrer, men egenskapene til maskinen. Det er null problem å finne en som er tilsvarende, men litt mer info om maskinen din ville ha vært kjekt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå