hardkjerne Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er jo likevel døllt om den må re-encode til avi, og ikke bare skifte container slik som mkv2vob gjør. Re-encoding tar tid, og forringer kvaliteten (i mer eller midnre grad). Noen som også har testet .avi i HD-størrelse på PS3? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er muligens på grunn av at lyden er syncet til en lavere framerate enn bildet. Årsaken er at PS3 ikke støttet den opprinnelige frameraten derfor konverteres frameraten til noe som PS3 støtter av programmet du bruker. Dette vil etterhvert bygge på seg så mye at det oppleves som out-of-sync. Er det mkv2vob du benytter? Hvilken versjon? http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob?changelog=1065 Jeg har v2.2.3, setter på en konvertering og gir tilbakemelding på hva som skjer når den er ferdig konvertert. Takk for svar! Glemte å skrive at det er mkv2vod jeg bruker jeg, er v.2.2.3. Funker sikkert med noen .mkv filer men med noen andre kommer lyden feil siden en av filene mine funket og ikke den andre... Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Har noen prøvd Subtitle funksjonen i Mkv2vob? det står jo at man kan velge å bruke Subtitles på configurations men vet ikke helt hvordan? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Subtitle funksjonen i Mkv2Vob virker som om den recoder subtitlen inn i filmen. Det går jo til nøds, men er ingen løsning for meg i alle fall. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er det bare jeg som har så dårlig processor (AMD 3700+) at det tar 17 timer å konvertere en 1080p film med x265? Prøvde med Mpeg og det var latterlig dårlig.. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ja... (kommer jo litt an på hvilket program du bruker og sånn ) Min Q6600 transcoder Fast And The Furious på 5 timer med mkv2vob, x264, så det tar absolutt litt tid. Mpeg er nok et dårligere format enn x264, men det er mye kjappere å prosessere og er tross alt standarden som brukes i vob. Bare flaks at PS3 støtter x264 i vob. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Da må jeg nok oppgradere pcen min hvis dette i det hele tatt skal vær aktuelt for meg. Så det er ingen raskere måte å konvertere det på med samme kvalitet(x264)? Lenke til kommentar
Primalien Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er det mulig å få tekst på denne: 720p.BluRay.x264 via ps3 med denne filen xxxxxx-blu720p.srt Tenkte å streme filen via ps3 media server til tvn. Er det noen som har peilig?? hjelp!! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er det mulig å få tekst på denne: 720p.BluRay.x264 via ps3 med denne filen xxxxxx-blu720p.srtTenkte å streme filen via ps3 media server til tvn. Er det noen som har peilig?? hjelp!! Tror det kunne vært smart å hengt seg på den litt større "PS3 Media server" tråden. Men det du beskriver mener jeg skal være mulig med PMS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå