Gå til innhold

Underteksting på DivX-filmer på PS3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ubrukelig, tullete knoteguide det der. Er MYKJE enklere enn som så;

Steg 1:

Installer gratisprogrammet AviAddXsubs, som du får tak i her:

http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php

Sørg for at du har ein snarvei til programmet på skrivebordet, dette gjer steg 3 enda enklere.

Steg 2:

Last ned korrekt undertekst fra f.eks www.subtitlesource.org (min favorittsite) til samme mappe som din divx/xvid-film ligger. Sørg for at den har samme navn som filmen, med unntak av filetternavnet (etter punktum, skal være .srt, ikkje .avi). Forstår du ikkje kva eg meiner med dette, har du skjult visning av filetternavn, ikkje tenk videre på det.

Steg 3: Dra og slipp film-filen til snarveien du har på skrivebordet (du kan dra fleire om gangen, sparer tid) så åpner programmet seg og du kan endre innstillinger. Personlig laster eg ned til ein harddisk og lar AVIAddXSubs konvertere til tekstede filmer direkte til min eksterne disk formattert til PS3-bruk.

Voila.

Tar ikkje lang tid heller, maks eit minutt per film.

Programmet konverterer ikkje video i det heile tatt, så fungerte filmen før du la til subs fungerer den etterpå. Berre få opp menyen med trekant, og velg (...) så har du tekst.

Endret av sagosen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tusen takk, får det til å funke. MEN! Jeg får ikke Æ,Ø,Å, Kommer bare sånne rare tegn. Noen tips?

I hovedprogrammet er det en meny som heter "Configuration". Der kan du velge "Character Set" altså hvilke tegn du skal bruke. Den står på greek som default og det bør du skifte til ANSI om jeg ikke husker feil

Endret av sv1
Lenke til kommentar
Tusen takk, får det til å funke. MEN! Jeg får ikke Æ,Ø,Å, Kommer bare sånne rare tegn. Noen tips?

Whups, gløymde den detaljen. Gjer som sv1 sa, der velger du karaktersettet "ansi". Funker for meg.

Har ikkje testet .mkv, men dette programmet koder ikkje om filformatet uansett, dvs du må ha ein fil som allerede er støttet av din PS3. Og .mkv støttes ikkje av din PS3. Enda. La oss alle krysse fingre urealistisk.

Lenke til kommentar

Whups, gløymde den detaljen. Gjer som sv1 sa, der velger du karaktersettet "ansi". Funker for meg.

Har ikkje testet .mkv, men dette programmet koder ikkje om filformatet uansett, dvs du må ha ein fil som allerede er støttet av din PS3. Og .mkv støttes ikkje av din PS3. Enda. La oss alle krysse fingre urealistisk.

Nei men man konverterer den om til en .Vob fil som spilles av PS3. Så spørsmålet mitt var vel om dette går med .vob filer? :p

Lenke til kommentar
Nei men man konverterer den om til en .Vob fil som spilles av PS3. Så spørsmålet mitt var vel om dette går med .vob filer? :p

Tviler, programmet jobber kun med .avi-containeren. Kjenner ikkje så veldig til .vob, er ikkje det råkopi av DVD-ISO? I så fall, nope.

PC-en min kræsjer kvar gang eg forsøker å konvertere mkv til HD-wmv, så eg har ikkje utforsket undertekster på wmv enda. Som for tiden er einaste HD-alternativ på PS3, med unntak av BD.

Lenke til kommentar
Går dette med .mkv filer også?

PS3 kan ikke lese .mkv container formatet.

Doom9 folkene har funnet ut at det beste er å konvertere til vob container.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=131782 for program.

Om det ikke er riktig framerate på x264 filmen må det reenkodes, noe som fort tar veldig lang tid. Heldigvis gjelder dette bare Blu-ray rips. Video tatt opp fra HDTV tar det et minutt eller to å bytte container på, så vips har man film i HD-kvalitet.

Lenke til kommentar
PC-en min kræsjer kvar gang eg forsøker å konvertere mkv til HD-wmv, så eg har ikkje utforsket undertekster på wmv enda. Som for tiden er einaste HD-alternativ på PS3, med unntak av BD.

.vob er jo det greieste HD-alternativet til ps3 da.. laster ned .mkv også tar det 2-10minutter å skifte container med mkv2vob..

Om noen vet om eg program som gjør det Sagosen beskriver bare med .vob filer skrik ut.. er så latterlig dårlig kvalitet på divx filmer og serier som ligger på nettet.

Lenke til kommentar

tenkte jeg kunne ta dette her i stedet for å lage en ny tråd...

Har konvertert to filmer fra .mkv til .vob(mpg?) Den ene henger lyden helt fint i men den andre kommer lyden før bilde... Noen som vet årsaken? Det er vell det eneste minus med HD tv, skal man spille av noen videoer så går det ikke å ta sånne som funker på datan, blir jo ræva kvalitet på tven når det blir dratt over hele skjermen:P

Lenke til kommentar

Det er muligens på grunn av at lyden er syncet til en lavere framerate enn bildet. Årsaken er at PS3 ikke støttet den opprinnelige frameraten derfor konverteres frameraten til noe som PS3 støtter av programmet du bruker. Dette vil etterhvert bygge på seg så mye at det oppleves som out-of-sync.

Er det mkv2vob du benytter? Hvilken versjon?

http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob?changelog=1065

Jeg har v2.2.3, setter på en konvertering og gir tilbakemelding på hva som skjer når den er ferdig konvertert.

Lenke til kommentar

Planed new features

* Support for mkv and mp4. Meaning that AVIAddXSubs can read mkv and mp4 files and converts them to a subtitled avi file.

Så vi får vente til neste versjon, før vi kan nyte Subtitled HD filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...