Gå til innhold

bilde fra photoshop til premier (med pinnacle plugin)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har prøvd å legge inn et bilde fra Photoshop (i psd-format) til Premier. Jada. jeg vet det er enkelt. Men problemet mitt er som følger.

Bildet er av en stjerne, kun stjernen. Bakgrunnen har jeg slettet. Når jeg så legger inn stjernen med titledeko (fra pinnacle) for å legge det oppå selve videoen, så lager titledeko en firkant rundt stjernen.

Så da prøvde jeg å beholde bakgrunnen men gjøre den gjennomsiktig (opacity greiene). Men den ble ikke gjennomsiktig på titledeko. Så nå lurer jeg på. Hvordan skal jeg få lagt inn stjernen oppå videoen? Uten masse omkring den?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du det hjalp ikke da. Transparent er vel også akkurat det samme som å slette bakgrunnslayeret? Prøvde. det hjalp ikke. Men jeg fikk vite på pinnacle sitt forum at man kunne bruke alpha channel. Hva i all verden er det? Eller svar heller på hvordan man gjør det..plzz en eller annen. Lage noe gjennomsiktig alpha channel.

Og forresten. det var 720*576 PIXELS ikke sant?

Lenke til kommentar

720x576 pixels ja..

Alpha-kanal -> informasjon om hvor bildet er gjennomsiktig, et grayscale-bilde; svart = 100% transparent, hvit = 100% opaque

Photoshop lagrer automatisk alphakanalen, andre formater som støtter dette er .tif og .tga

drit i å bruke titledeko, gjør som nevnt ovenfor men jeg skal prøve å forklare litt nærmere:

1) Importer .psd-filen

2) du får beskjed om å velge et layer eller merged layers

- velger du et layer så skal det i utgangspunktet være gjennomsiktet når du legger det på video 2, 3 eller høyere, med mindre det er grafikk på hele greia, det blir ikke gjennomsiktig på video 1a/b

- velger du hele greia er det i ikke transparent, men kan gjøres det med følgende (må ligge på video 2, 3 eller høyere)

- høyreklikk på bildet på timelinen og velg transparency, og sett den til "alpha channel", eller "image alpha" (husker i skrivende stund ikke akkurat hva det heter, men en av de to)

Sånn. Får håpe det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...