Gå til innhold

Ubuntu 8.04: Installasjon av drivere

Anbefalte innlegg

Jeg skal gi Linux et ærlig forsøk med Ubuntu 8.04. den har jo tross alt fått så mye skryt. Jeg har prøvd noen distribusjoner tidligere, men mistet viljen til å leve da det var så forbanna vanskelig å installere noen små, enkle drivere (for en Windows-mann, har brukt MS-produkter siden DOS 3 sånn cirka).

Nå er jeg på samme sted igjen. Mitt D-Link DWL-G650 PCMCIA-kort fungerer selvfølgelig ikke. Typisk.

Jeg fant noen drivere på nettet (sourceforge) som sa de skulle fungere. Pakket dem ut, og oppdaget at jeg hadde faktisk ikke peiling på hva jeg skulle gjøre. Men heldigvis kom driverne med en readme-fil.

1) Create drivers/net/wireless/axs subdirectory inside your kernel tree

Uhm... hva?

Etter et par timer med googling om hva, hvem og hvordan er jeg like blank. Noen som kan i korte trekk fortelle meg hva jeg skal og bør gjøre?

Det er utrolig sjeldent jeg føler meg fullstendig fortapt foran en datamaskin...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det har kommet noen greie drivere til Via chrome med det nye slippet?

EDIT:::

Ingen som kunne svare en stakkar på dette?

EDIT::::

Ikke?

Har googlet litt, er det noe man må legge til selv lenger?

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Hmmm... forstå det den som vil. Jeg startet Ubuntu med en annet nettverkskort i, og det fungerte uten videre. Så byttet jeg tilbake, og det forsatte å fungere.

Jaja, jeg er iallfall glad det fungerer selv om jeg ikke ble klokere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...