Gå til innhold

Tungt å svinge.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanksje det er selve motoren som er dårlig smurt, i ledde der.

 

men det kan også være rett å slett av kabelen er dårlig, vis de er ordentlig gamle er det vanskelig å få de gode.

kanskje du har brukt feil fett ? gjorde jeg engang og da samla det fette opp salt og som da la seg som en sement og stengte hele systemet :(

 

er nok ikke noe i styreklokka, meste er jo plast der, men kan du kan jo ta en kikk

Lenke til kommentar
Er mesteparten i styrkeklokken plast? Meget få plastdeler i de jeg har demontert/montert.

 

Til trådstarter, jeg måtte bytte hele kabelen, og hvis ikke det funker må du bytte klokka også ;)

 

Jaja, lenge sia..

mener å huske at det var mye plast ?

 

men, har båten vært under vann eller no ?

Lenke til kommentar

Prøv å koble wiren fra styresnekka og kjenn om den fortsatt er like tung. Hvis ikke er det nok motor som er problemet. En bør regelmessig presse inn nytt vannbestandig fett i nipplene på motoren,gjerne til hver sesong. Men tror jeg ville brukt fett på styre wire, ikke olje som fort blir "borte"

Hadde selv samme problem for noen år siden. Tok ut styrekabel og smurte den godt inn med fett(forøvrig en ordentlig grisete jobb), da ble den som ny, kunne sitte med en finger å styre

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar
Prøv å koble wiren fra styresnekka og kjenn om den fortsatt er like tung. Hvis ikke er det nok motor som er problemet. En bør regelmessig presse inn nytt vannbestandig fett i nipplene på motoren,gjerne til hver sesong. Men tror jeg ville brukt fett på styre wire, ikke olje som fort blir "borte"

Hadde selv samme problem for noen år siden. Tok ut styrekabel og smurte den godt inn med fett(forøvrig en ordentlig grisete jobb), da ble den som ny, kunne sitte med en finger å styre

Det trenger ikke være problemet. På en båt jeg hadde i fjor hadde jeg det samme problemet.

Jeg løsnet styrekabelen og smurte opp alt. Hvert komponent var lett å bevege på, men når jeg satt det sammen ble det utorlig tungt å svinge.

Lenke til kommentar
Prøv å koble wiren fra styresnekka og kjenn om den fortsatt er like tung. Hvis ikke er det nok motor som er problemet. En bør regelmessig presse inn nytt vannbestandig fett i nipplene på motoren,gjerne til hver sesong. Men tror jeg ville brukt fett på styre wire, ikke olje som fort blir "borte"

Hadde selv samme problem for noen år siden. Tok ut styrekabel og smurte den godt inn med fett(forøvrig en ordentlig grisete jobb), da ble den som ny, kunne sitte med en finger å styre

Det trenger ikke være problemet. På en båt jeg hadde i fjor hadde jeg det samme problemet.

Jeg løsnet styrekabelen og smurte opp alt. Hvert komponent var lett å bevege på, men når jeg satt det sammen ble det utorlig tungt å svinge.

Da vil jeg tro du hadde en dårlig kobling mot motoren, slik at når du svingte bevegde ikke leddene i enten akterspeil-beslaget eller brønnbeslaget seg nok (eller hang fast) da vil den bli sinnsykt tung og svinge....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...