Gå til innhold

Leiter etter film som viser brutalitet.

Sewero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt koker vel ned til hvordan man definerer brutalitet ja. For min del havner mye av exploitation sjangeren i den båsen. Noe av det mest brutale jeg har sett er trolig:

"Guinea Pig 2"

"August Undeground Mordum"

Ellers kunne jeg sikkert trukket frem 20 andre mer eller mindre lignende filmer. Kan trekke frem en Fransk film ved navn "Inside" for å nevne en. Virker som det bare er Frankrike som lager slike filmer for tiden, jamfør "Haute Tenision", "Ils", "Frontière(s)", og så videre.

Uansett, følte meg virkelig tom innvending etter å ha sett "Inside". Den klarte noe få filmer gjør. Jeg trodde jeg hadde kompiser som tålte alt, men der tok jeg jaggu kraftig feil etter å ha tatt med denne.

Vil ikke anbefale å vise noen av de jeg har nevnt til jenter, tror det kan frembringe en seriøs diskusjon på filmsmaken din.

Hvorfor nevner du de filmene når han spesifikt nevner at han ikke er på utkikk etter "Saw" og "Hostel"-liknende filmer?

On-Topic: Fight Club er alltid et godt alternativ. Hvis venninene dine ikke har sett den burde de gjøre dette så fort som mulig. Genial og brutal på en gang. Ellers har du jo Sin City.

Lenke til kommentar
Uarrgh!! Hva er galt med deg!!! Aldri anbefal noe lort som Rovdyr! Den suger bolter av ubåter!

Altfor enig med deg! Kan ikke fatte hvordan Filmmagasinet kunne gi denne toppscore. Heller ikke hvordan filmen klarte å samle opp alle de solide terningene på coveret. At enkelte anmeldere er litt snillere med filmen ettersom den er norsk kan tiligis under tvil, men dette er bare skandaløst.

PS: Det er ikke dumt å bruke quote-knappen for å vise hvilket innlegg du henviser til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Guinea Pig Flower of Flesh and Blood er vel nærmest toppen av filmer som viser rå brutalitet. Charlie Sheen tilkalte faktisk FBI etter at han hadde fått en glims av denne filmen, som egentlig bare er en 45 minuttters torturfest. Ikke akkurat noe bra, men er det brutalitet du er ute etter, er nok dette kremen.

Ellers har en jo Salo, Ilsa-filmene, Men Behind the Sun og diverese kannibalfilmer som er temmelig sjokkerende. Men vil velge å påstå at Guinea Pig er noe av det sykeste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Punishment Park av Peter Watkins viser kanskje ikke sterk, visuell vold. Men det er en såpass provoserende vold, at den forsatt er relativ til hva du leter etter :) Skal du ha visuell vold er jo Henry: A Portrait of a Serial Killer noe av det sterkeste du kan få tak i.

Lenke til kommentar
Guinea Pig Flower of Flesh and Blood er vel nærmest toppen av filmer som viser rå brutalitet. Charlie Sheen tilkalte faktisk FBI etter at han hadde fått en glims av denne filmen, som egentlig bare er en 45 minuttters torturfest. Ikke akkurat noe bra, men er det brutalitet du er ute etter, er nok dette kremen.

Ellers har en jo Salo, Ilsa-filmene, Men Behind the Sun og diverese kannibalfilmer som er temmelig sjokkerende. Men vil velge å påstå at Guinea Pig er noe av det sykeste jeg har sett.

Imponert over bumpen din...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...