Gå til innhold

Alderen på dere som skal kjøpe og spille AoC?


Anbefalte innlegg

en ting jeg vil legge til.

 

Mange sier "kids" ødelegger wow.

Wow er vell egentlig lagd for barn da. Eller ikke akkurat barn, men folk fra 12 til 18.

Wow er jo lagd veldig sånn at alt skal skje fort å stort, som folk på den alderen liker.

 

Corrct me if I'm wrong

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg merker også at man blir bedre når man blir eldre.

 

Var ganske god i PvP pre TBC da jeg var yngere, men så sluttet jeg og kom tilbake i TBC og plutselig så ble jeg enda bedre enn jeg var. Var ikke noe med at klassen var utrolig mye bedre, men jeg klarte å tenke bedre og se ann situvasjonen bedre enn jeg kunne før.

Lenke til kommentar
Ja, jeg merker også at man blir bedre når man blir eldre.

 

Var ganske god i PvP pre TBC da jeg var yngere, men så sluttet jeg og kom tilbake i TBC og plutselig så ble jeg enda bedre enn jeg var. Var ikke noe med at klassen var utrolig mye bedre, men jeg klarte å tenke bedre og se ann situvasjonen bedre enn jeg kunne før.

 

Ja even til å forstå ting fort og se ting i sammenheng blir man bedre i til man omtrent er 20.

Lærte det på skolen :D

Lenke til kommentar
en ting jeg vil legge til.

 

Mange sier "kids" ødelegger wow.

Wow er vell egentlig lagd for barn da. Eller ikke akkurat barn, men folk fra 12 til 18.

Wow er jo lagd veldig sånn at alt skal skje fort å stort, som folk på den alderen liker.

 

Corrct me if I'm wrong

gjennomsnitts alderen i wow er langt over 20. var en større tråd om det på wow forumet, så søk den opp, er statistikker etc..

Lenke til kommentar
en ting jeg vil legge til.

 

Mange sier "kids" ødelegger wow.

Wow er vell egentlig lagd for barn da. Eller ikke akkurat barn, men folk fra 12 til 18.

Wow er jo lagd veldig sånn at alt skal skje fort å stort, som folk på den alderen liker.

 

Corrct me if I'm wrong

gjennomsnitts alderen i wow er langt over 20. var en større tråd om det på wow forumet, så søk den opp, er statistikker etc..

 

Jo den er forsjovidt greit. Bare sier at wow egentlig ikke er et rent voksent spill, så andre folk kan ikke klage på "kids" som ødelegger....Jeg går ikke in i et biblotek å sier at det er for kjedelig og at voksene er døle.

Warcraft er egentlig litt "barnslig"

Spilte warcraft3 lenge og det er mye "toalett humor" :)

 

Men som sagt end game i wow er mer krevende en hva en 12 åring kan klare så..

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
en ting jeg vil legge til.

 

Mange sier "kids" ødelegger wow.

Wow er vell egentlig lagd for barn da. Eller ikke akkurat barn, men folk fra 12 til 18.

Wow er jo lagd veldig sånn at alt skal skje fort å stort, som folk på den alderen liker.

 

Corrct me if I'm wrong

gjennomsnitts alderen i wow er langt over 20. var en større tråd om det på wow forumet, så søk den opp, er statistikker etc..

 

Jo den er forsjovidt greit. Bare sier at wow egentlig ikke er et voksent spill, om voksene spiller det mer har ikke noe å si.

Warcraft er egentlig litt "barnslig"

Spilte warcraft3 lenge og det er mye "toalett humor" :)

spillet er ikke laget som et barnespill, selv om du som aldri har spilt wow tror det.

Lenke til kommentar
24 år.

 

Morsomt hvordan stort sett alle under 18 gjør en big deal ut av å fortelle oss andre hvor modne de er.

 

Vi må vel prøve å forsvare oss når alle dere over 18 tror at alle under 17 år er umodne fjortisser som ikke kan oppføre seg?

Lenke til kommentar

Er 30 og fikk 22 på testen. ;) Vurderer AoC, men vi får se hvordan det blir mottatt.

 

Sånn jeg ser det er det et stort problem med fjortiser som spiller AoC. Alle gjør et stort nummer ut av hvor modne de er, men det er faktisk ikke så lett å se selv hvor moden du er. Bare tenk over setningen: "De aller fleste fjortiser er umodne, men heldigvis er jeg normal." Noe stemmer ikke helt der. ;)

 

Men for all del, så lenge folk kan oppføre seg bryr jeg meg ikke om hvor gamle de er. Alt jeg ber om er at folk rollespiller på RP serveren og ikke under noen omstendigheter bruker "sms-språk". Ser jeg for eksempel noen skrive sum1 eller forkorter flere ord i en setning blir det rett på Ignore-lista. Det høres kanskje brutalt ut, men jeg spiller kun på RP servere, og slikt språk ødelegger hele opplevelsen for meg. Den vanligste unnskyldningen er at det er enklere å skrive eller at man har det travelt, men vi snakker om spill vi kan spille i åresvis uten å bli ferdig. Om du har tenkt å spille i minst seks måneder har du tid til å skrive ferdig en setning, uansett om du er 12 eller 60. ;)

 

En annen ting er egoismen jeg opplever til stadighet. Spiller Minstrel i LotRO, så i grupper er hovedoppgaven min å holde de andre i live. Det burde vært en grei sak, men stadig opplever jeg at en eller annen idiot løper bort til en fiende uten å bry seg om hva resten av gruppen gjør. Dette gjør at det blir vanskelig å holde fyren i live, så jeg må løpe mellom ham og resten av gruppen. (i ekstreme tilfeller har jeg til og med måtte ignorere ham og latt ham dø for å holde gruppen i live, og heller vekke ham opp igjen etter kampen). Problemet er ikke at han gjør som han selv vil, men at han hele tiden tenker at jeg bare kan bevege meg litt for å holde ham og gruppen i live. Dette er jo greit nok i seg selv, men hva når vi er seks stykker i et farlig område? Om alle tenker at jeg bare kan bevege meg litt kan jeg ende opp med å måtte konstant løpe i fem retninger samtidig for å prøve å holde alle i live, noe som selvsasgt ikke er mulig. i tillegg har jeg opplevd at en fyr på høyt level ignorerer gruppen og denger løs på en farlig fiende fordi "han lett kan banke fienden og ikke trenger healing". Problemet her er at selv om han kan overleve betyr det jo ikke at resten av gruppen kan overleve uten han.

 

Poenget er at slik oppførsel kanskje ikke er umoden, men det ødelegger for hele gruppen. Voksne folk er som regel mer vant til å ta ansvar og tenke på gruppens beste i stedet for å bare tenke på seg selv. (ja, snakker av erfaring her). En moden gruppe fungerer mye bedre enn en umoden gruppe. Så enkelt er det. Selvsagt er det jo unntak, så unge folk kan være mer modne enn voksne, men stort sett skal det ikke mye til før jeg skjønner gruppen ikke kommer til å fungere fordi en eller annen er for umoden og egoistisk.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

30 år, har forhåndsbestillet CE.

 

Vel jeg hadde håpet at AOC ble det første "voksne" MMO spillet.

 

har spillet wow en stund, og der va det mye som jeg håper og slippe i AOC.

 

Muligt Funcom tar det seriøst med og ha 18 års grense, men det blir nok ikke lett og rapportere folk som man tror er under 18.

 

Så det er nok bare og satse på et seriøst guild, så merker man fort alderen på folk via oppførsel og Teamspeak feks.

 

For tiden spiller jeg Eve-Online, og der vet jeg ikke om en eneste person som er under 18 xD

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Jeg gir beng om det er blod eller nakene damer i age of conan. Er slettes ikke derfor jeg skal starte med det. Er et spill jeg har venta på lenge, og skal spille det uansett.

Eg trur ikkje det er rimeleg å forvente at barn/ungdom skal vere i stand til verken å vurdere eiga modenheit, eller begrense eigen mediebruk. Om nokon faktisk valgte å ikkje spele eit valdeleg spel eller sjå ein valdeleg film fordi dei følte at dei var for unge, ville eg bli svært imponert. Då ville vedkommande faktisk vere relativt moden for alderen.

 

Men i den verkelege verda er det foreldre og dei andre involverte vaksne som må ta ansvaret for slike ting. So for min del, i alle fall, er eg ikkje ute etter å "ta" dei yngre forumbrukarane her. Når ein 12-åring spelar AoC, er det dei vaksne sin feil.

 

 

Men ein ting de burde vere i stand til å forstå, er at aldersgrensene eigentleg er der for dykkar skuld. Sjølv om de ikkje trur de treng å beskyttast frå noko (de er jo so modne for alderen, alle saman :p).

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...