Gå til innhold

Alderen på dere som skal kjøpe og spille AoC?


Anbefalte innlegg

Er selv 24, føler meg gammel :/

 

Når det kommer til folk under 16 så burde de holde seg langt unna dette spillet. De kan rope og skrike om modenhet så mye de orker. På samme måte kan jeg rope og skrike at jeg er en kvinne så mye jeg orker, jeg blir ikke en kvinne av den grunn(ikke at dette er noe jeg ønsker).

 

Man burde i det minste komme seg ut av ungdomskolen før man starter med slike spill. Om de tåler innholdet i spillet bryr jeg meg lite om, det er mentaliteten som er problemet. Husker selv at jeg spilte EQ som 15 åring, og ninja looting var likssom litt småtøft. Men jeg lærte jo etterhvert å følge uskrevne lover og regler som eksisterer i slike spill. Dette var dog i en tid hvor nesten ingen viste hva et MMORPG var for noe.

 

En annen ting er at spillere under 18 konsekvent lyver om alderen ingame. Men man finner jo uansett fort ut hvem som faktisk er over 18 og hvem som ikke er det. Er det en ting jeg hater så er det løgnere.

 

Men siden FC av en eller annen syk grunn har valgt å ta i bruk gaming card så klarer vel mange WoW kiddies å lure seg til å spille. Det positive er at jeg skal spille på en PvP server så jeg kan drepe alle jeg missliker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjølvsagt, det er ikkje like ille om det er ein 16-17-åring som om det er ein 12-åring...men ein stad må jo grensa vere. Viss ikkje er liksom litt av poenget med å ha ei grense vekke. Og for AoC er ho på 18. ;)

 

Kay

Det er jo bare en anbefalt grense og så lenge foreldre syns det er greit har ikke funcom noe å si...

Lenke til kommentar
først må du laste ned ca 15GB, for så å reinstallere hele spillet på nytt 3 dager senere.

 

Du får laste ned spillet den 17.mai spille fra den 20.mai og så reinstallere når du får spillet den 23.mai.

 

Så det blir 6 dager da. Men ja, litt teit og måtte reinstallere hele greia.

det er kun 3 dager man kan spille på.

 

var jo d eg skrev, men det er 6 dager totalt fra du laster ned til du må reinstallere.

Lenke til kommentar

@haffi

 

Det stemmer at den aldersgrensa som står på boksa er ei anbefalt aldersgrense og ikkje ei juridisk forpliktande ei (dessverre). So det er nok foreldre som har det meste av ansvaret her.

 

Men eg vil tru Funcom KAN putte aldersgrensa inn som ein del av vilkåra for bruk, noko som vil gi dei moglegheita til å utestenge mindreårige når dei oppdagar dei.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
@haffi

 

Det stemmer at den aldersgrensa som står på boksa er ei anbefalt aldersgrense og ikkje ei juridisk forpliktande ei (dessverre). So det er nok foreldre som har det meste av ansvaret her.

 

Men eg vil tru Funcom KAN putte aldersgrensa inn som ein del av vilkåra for bruk, noko som vil gi dei moglegheita til å utestenge mindreårige når dei oppdagar dei.

 

Kay

 

Det kan dem nokk, men spørs om dem gjør det da.

Lenke til kommentar

Er så lei folk som tviholder på at det er anbefalt aldersgrense... Greit, jeg VEIT at det er det.. Men jeg syns fortsatt folk burde tenke på at den er der for en grunn, samme hvor slappe foreldrene deres er. Selv er jeg spent på hvor voldelig / blodig AoC er, men jeg håper det er mye mye dypere enn WoW så mange faller av før prolougen er ferdig :p

Lenke til kommentar
Er selv 24, føler meg gammel :/

 

Når det kommer til folk under 16 så burde de holde seg langt unna dette spillet. De kan rope og skrike om modenhet så mye de orker. På samme måte kan jeg rope og skrike at jeg er en kvinne så mye jeg orker, jeg blir ikke en kvinne av den grunn(ikke at dette er noe jeg ønsker).

 

Man burde i det minste komme seg ut av ungdomskolen før man starter med slike spill. Om de tåler innholdet i spillet bryr jeg meg lite om, det er mentaliteten som er problemet. Husker selv at jeg spilte EQ som 15 åring, og ninja looting var likssom litt småtøft. Men jeg lærte jo etterhvert å følge uskrevne lover og regler som eksisterer i slike spill. Dette var dog i en tid hvor nesten ingen viste hva et MMORPG var for noe.

 

En annen ting er at spillere under 18 konsekvent lyver om alderen ingame. Men man finner jo uansett fort ut hvem som faktisk er over 18 og hvem som ikke er det. Er det en ting jeg hater så er det løgnere.

 

Men siden FC av en eller annen syk grunn har valgt å ta i bruk gaming card så klarer vel mange WoW kiddies å lure seg til å spille. Det positive er at jeg skal spille på en PvP server så jeg kan drepe alle jeg missliker.

 

Jeg gir beng om det er blod eller nakene damer i age of conan. Er slettes ikke derfor jeg skal starte med det. Er et spill jeg har venta på lenge, og skal spille det uansett.

 

Jeg skjønner elder folk ikke syntes like bra om "fjortiser" men stopper ikke meg spille iafeall. Veit selv at jeg kan oppføre meg :)

 

Viss du mener det er så ille så er det bare å joine et guild med kun vokse folk. Er mange av dem.

Lenke til kommentar
@haffi

 

Det stemmer at den aldersgrensa som står på boksa er ei anbefalt aldersgrense og ikkje ei juridisk forpliktande ei (dessverre). So det er nok foreldre som har det meste av ansvaret her.

 

Men eg vil tru Funcom KAN putte aldersgrensa inn som ein del av vilkåra for bruk, noko som vil gi dei moglegheita til å utestenge mindreårige når dei oppdagar dei.

 

Kay

Ja mne tror ikke de kommer til å gjøre det uansett:P

Lenke til kommentar
@haffi

 

Det stemmer at den aldersgrensa som står på boksa er ei anbefalt aldersgrense og ikkje ei juridisk forpliktande ei (dessverre). So det er nok foreldre som har det meste av ansvaret her.

 

Men eg vil tru Funcom KAN putte aldersgrensa inn som ein del av vilkåra for bruk, noko som vil gi dei moglegheita til å utestenge mindreårige når dei oppdagar dei.

 

Kay

Ja mne tror ikke de kommer til å gjøre det uansett:P

de har det, når du godkjenner agreements etc så sier du teknisk sett at du er over 18, er man ikke det lyver man rett og slett.. ikke at det er så ille, men det er det det står.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
for å være ærlig så tror jeg Funcom er mest interesert i å tjene penger. Den aldersgrensa som er tror jeg ikke det er de som setter en gang.

viss de bare ville ha spillere over 18 tror jeg ikke de hadde giddet å produsere gamecard.

Funcom har gjentatte ganger sagt at dette er et spill for folk over 18 og de har ingen interesse av at folk under 18 spiller spillet, dette er bortmot ordrett fra flere intervjuer av funcom ansatte. Skal finne fram noen linker når jeg får tid nå. Jeg mener ikke dette, men det er hva funcom mener og har uttalt seg om ved flere anledninger. Så ta å sjekk opp litt fakta så finner du det ut.

Lenke til kommentar

Det folk sier mener de alltid ikke, sånn er det med alle MMORPG produsenter.

 

Akuratt som alle andre er AoC opptatt av mange kunder, men jeg tror ikke de vil ha shit kids i spillet heller. Men om en fyr er 16 år og oppfører seg bra tror jeg de ikke kunne brydd seg mer.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
for å være ærlig så tror jeg Funcom er mest interesert i å tjene penger. Den aldersgrensa som er tror jeg ikke det er de som setter en gang.

viss de bare ville ha spillere over 18 tror jeg ikke de hadde giddet å produsere gamecard.

Funcom har gjentatte ganger sagt at dette er et spill for folk over 18 og de har ingen interesse av at folk under 18 spiller spillet, dette er bortmot ordrett fra flere intervjuer av funcom ansatte. Skal finne fram noen linker når jeg får tid nå. Jeg mener ikke dette, men det er hva funcom mener og har uttalt seg om ved flere anledninger. Så ta å sjekk opp litt fakta så finner du det ut.

 

ja siden du sier det så.

 

ellers så er det en enkel grunn til det.

Å si at spillet er lagd for folk over 18 er god reklame for folk som vil ha det sånnn

Lenke til kommentar
for å være ærlig så tror jeg Funcom er mest interesert i å tjene penger. Den aldersgrensa som er tror jeg ikke det er de som setter en gang.

viss de bare ville ha spillere over 18 tror jeg ikke de hadde giddet å produsere gamecard.

 

Gamecard er jo en flott måte å kontrollere spillinga på da. Får liksom spørsmålet ''skal jeg bruke penger på dette?'' oppe i hodet når man kjøper gamecard. Med Visa så blir det liksom mer: ''det er jo bare xx kroner, jeg tåler jo det.''

Lenke til kommentar

Er 18 selv, trodde jeg var blant de yngste som skulle spille dette her men blir skremt når jeg ser 12-13 åringer som skal spille.. Da tenker jeg at spillet bare blir like infisert av småtroll som WoW.

Greit at sikkert mange av dere er modene, men det fører til at det blir en sånn "er jo helt greit" sak hos folk på deres alder når noen først starter og det ender med å tiltrekke alt for mange idioter til slutt.

 

En annen ting er også at jeg mener 12-13 åringer ikke har helt godt av å spille et spill som baserer seg på blodsprut og avkappede hoder.

 

På deres alder spilte jeg spill som Croc: Legend of the Gobbos hvor i værste fall fiendene gikk opp i røyk.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...