Gå til innhold

Alderen på dere som skal kjøpe og spille AoC?


Anbefalte innlegg

Et av mine første guild var det omtrent bare 30 åringer fra UK.

Det var så vidt jeg fikk lov til å joine dem. var 15 år, og det var bregrensa hvor lenge på hverdags kveldene jeg kunne spille, dette sa jeg før jeg joina og de sa det var greit. Jeg signet bare opp på raids jeg viste jeg kunne joine og sånn var det.

 

Btw.

Fjortis er en tilstand ikke en aldersgruppe

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke helt bestemt meg ennå angående Age of Conan, vil bli bestemt nærmere release, og kommer helt fullstendig an på om gameplay blir forbedret fra det som er vist sålangt, som ikke kommer i nærheten av det jeg hadde forventet på forhånd.

 

Er akkurat gammel nok med mine 17 år (18 i september) og kommer nok til å spille på amerikansk server, rett og slett fordi jeg tviler Europeiske servere strekker til nå heller, til tross for aldersgrensen. Dette, kombinert med rett og slett rævva engelsk nivå på mange som spiller på europeiske servere er nok det som gjør at valget mitt på amerikanske servere.

 

Fra mine egne erfaringer (EQ og WoW) så er det er større problem med språkforskjellene når det kommer til engelsk kunnskaper enn småunger som har herskesyke foreldre og spiller.

Lenke til kommentar
Har ikke helt bestemt meg ennå angående Age of Conan, vil bli bestemt nærmere release, og kommer helt fullstendig an på om gameplay blir forbedret fra det som er vist sålangt, som ikke kommer i nærheten av det jeg hadde forventet på forhånd.

 

Er akkurat gammel nok med mine 17 år (18 i september) og kommer nok til å spille på amerikansk server, rett og slett fordi jeg tviler Europeiske servere strekker til nå heller, til tross for aldersgrensen. Dette, kombinert med rett og slett rævva engelsk nivå på mange som spiller på europeiske servere er nok det som gjør at valget mitt på amerikanske servere.

 

Fra mine egne erfaringer (EQ og WoW) så er det er større problem med språkforskjellene når det kommer til engelsk kunnskaper enn småunger som har herskesyke foreldre og spiller.

 

Altså..får det første.

I age of conan så er det hoved saklig guildet ditt du spiller med. Og er du med i et godt guild så skal ikke muligheten til å snakke engelsk med noe være noe problem. De du spillere pvp mot, spiller du mot, ikke snakker så alt for mye.

De som er mest ræva i engelsk får egen server. Tror ikke at egnelsk språkunstkap på EU serverene er noe problem..så lenge du ikke joiner en franks server eller noe da.

 

Ps: Mange tror at scandinaviske landene er best i engelsk i europa(uten om england da seff)

De flinkeste med språk i europa er nederlendingene :)

Lenke til kommentar
Btw.

Fjortis er en tilstand ikke en aldersgruppe

 

 

I beg to differ ;)

Fjortis er en uhøytidlig betegnelse på en person i begynnelsen av tenårene som er preget av den kroppslige og følelsesmessige overgangen i puberteten.

 

 

å være fjortis er like vanelig som å få grått hår på huet da du blir gammel.

 

Men ikke alle som er rundt 14, 15 og 16 opfører seg som en fjortisser for det om.

Syns jeg da :)

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
Har ikke helt bestemt meg ennå angående Age of Conan, vil bli bestemt nærmere release, og kommer helt fullstendig an på om gameplay blir forbedret fra det som er vist sålangt, som ikke kommer i nærheten av det jeg hadde forventet på forhånd.

 

Er akkurat gammel nok med mine 17 år (18 i september) og kommer nok til å spille på amerikansk server, rett og slett fordi jeg tviler Europeiske servere strekker til nå heller, til tross for aldersgrensen. Dette, kombinert med rett og slett rævva engelsk nivå på mange som spiller på europeiske servere er nok det som gjør at valget mitt på amerikanske servere.

 

Fra mine egne erfaringer (EQ og WoW) så er det er større problem med språkforskjellene når det kommer til engelsk kunnskaper enn småunger som har herskesyke foreldre og spiller.

må si på mine nesten tre år i wow har jeg kun opplevd språkproblemer en håndfull ganger, så det du sier der er ikke gjeldene for eu servere. Det må være du som har hatt noen dårlige dager, eller mener du at uttalen skal være super?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Er 25. Spilte opprinnelig wow på høyt plan men hoppet av i jan/feb av ymse grunner. Litt i tvil om hvor bra aoc blir, men det henger vel litt sammen med at det var nøyaktig samme hype av ao i sin tid og alle vet jo hvordan det endte opp med bugs i hue å ræva, samt så mye nedetid at det hele ble uutholdelig. Er vel noe skeptisk.

 

Er nok uansett å finne i en eller annen spillbutikk den aktuelle fredagen i mai, får vel gi det en chans.

Lenke til kommentar
Er 25. Spilte opprinnelig wow på høyt plan men hoppet av i jan/feb av ymse grunner. Litt i tvil om hvor bra aoc blir, men det henger vel litt sammen med at det var nøyaktig samme hype av ao i sin tid og alle vet jo hvordan det endte opp med bugs i hue å ræva, samt så mye nedetid at det hele ble uutholdelig. Er vel noe skeptisk.

 

Er nok uansett å finne i en eller annen spillbutikk den aktuelle fredagen i mai, får vel gi det en chans.

 

 

Vill tro Funcom har lært mye av feila de gjorde med AO

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor ikke? Vi ser da blod og vold i filmer e.l uansett. Kan ikke si har noe vondt av det.

Nei, det er nok ei ganske vanleg meining blandt yngre, det. Hugsar sjølv eg meinte det ikkje var noko som påverka meg når eg var barn. No som eg er 28, er eg mykje meir kritisk til eigen mediebruk enn eg var når eg var 12. Eg trur ikkje det er fordi eg har blitt meir påverkeleg enn eg var den gongen.

 

Mi oppfatning er at barn generelt ikkje er i stand til å vurdere eiga modenheit. Det verkar som om den alderen ein sjølv har oppnådd til ei kvar tid er det som er "myndigheitsalderen".

 

Eg synest ikkje folk som er under 18 burde spele spel AoC, men det er på grunn av innhaldet i spelet, ikkje det at det er so forferdeleg å spele med yngre spelarar. Det kjem heilt an på personen. Det er fullt mogleg å finne 14-åringar som på mange måtar er meir modne enn det mange 18-åringar er.

 

For å gå tilbake til saka: Eg er 28, og kjem kanskje til å spele AoC. Opprinneleg hadde eg og nokre kompisar relativt konkrete planar om å spele det, men eg er ikkje so sikker lenger. Er ikkje eigentleg nokon fan av sjangeren, foretrekk ekte RPGar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Kom til verden 22.02.1976, så da skulle jeg være litt over 32. Testen linket til over sa 40, så ganske nærme ;)

 

Liker ikke forhånds bestilling "reglene" Funcom har kommet opp med. Det er ikke de €5 som jeg missliker, der får man 10 dager ekstra spilletid. Jeg lurer på om dette har noe med kredittkort sjekk og alder å gjøre, at de velger denne metoden. Det jeg ikke liker er at først må du laste ned ca 15GB, for så å reinstallere hele spillet på nytt 3 dager senere.

Har forhåndsbestillt CE, ikke for de 3 ekstra dagene, men for å være sikker på at jeg fikk ta i en. Så litt frem til å starte 3 dager før, men nå spørs det om jeg gidder.

Lenke til kommentar
først må du laste ned ca 15GB, for så å reinstallere hele spillet på nytt 3 dager senere.

 

Du får laste ned spillet den 17.mai spille fra den 20.mai og så reinstallere når du får spillet den 23.mai.

 

Så det blir 6 dager da. Men ja, litt teit og måtte reinstallere hele greia.

Lenke til kommentar
først må du laste ned ca 15GB, for så å reinstallere hele spillet på nytt 3 dager senere.

 

Du får laste ned spillet den 17.mai spille fra den 20.mai og så reinstallere når du får spillet den 23.mai.

 

Så det blir 6 dager da. Men ja, litt teit og måtte reinstallere hele greia.

det er kun 3 dager man kan spille på.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke lett å se om en spiller er under 18 år nei, men om spilleren sier at han/hun er det så raporterer jeg det sikkert. Regner med at i eulan (end user license agreement) så vil det bla stå at du må være over 18 år for å ha lov å spille. Og kan dermed bannes om du ikke er det.

 

Er ikke noe morro å gjøre da jeg husker jo selv jeg spilte spill som jeg var for ung til. Om jeg har tatt noe skade av det tviler jeg sterkt på. Men spillene idag blir bare mere å mere realistiskt og spill produsentene får så mye pess ang vold at jeg ikke vil at mindreårige skal spille.

 

Men for å si det slik da..hadde jeg hatt en sønn eller datter som var 16-17år og jeg anser den personen som "voksen" av seg så ville jeg nok latt det gå. Men at personer helt ned i 12-13 års alderen spiller slike spill er ikke ok.

Lenke til kommentar
Blir nok ikke lett å se om en spiller er under 18 år nei, men om spilleren sier at han/hun er det så raporterer jeg det sikkert. Regner med at i eulan (end user license agreement) så vil det bla stå at du må være over 18 år for å ha lov å spille. Og kan dermed bannes om du ikke er det.

 

Er ikke noe morro å gjøre da jeg husker jo selv jeg spilte spill som jeg var for ung til. Om jeg har tatt noe skade av det tviler jeg sterkt på. Men spillene idag blir bare mere å mere realistiskt og spill produsentene får så mye pess ang vold at jeg ikke vil at mindreårige skal spille.

 

Men for å si det slik da..hadde jeg hatt en sønn eller datter som var 16-17år og jeg anser den personen som "voksen" av seg så ville jeg nok latt det gå. Men at personer helt ned i 12-13 års alderen spiller slike spill er ikke ok.

 

 

Er heelt enig med det. Kan godt hende det kommer med i "agreement" ja, håper det! No offence til de som er MYE yngre enn 18, men dere bør ikke spille slike spill. Aldersgrensene er der for en grunn! At 16-17 åringer spiller bryr jeg meg ikke om, da det er enorm forskjell på en 12- åring og en 17- åring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...