Vidder Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Driver og klokker litt med mitt Asus A7N8X, og det fusker litt når fsb begynner å komme opp i en 193-200. Problemet er at winamp og alt annet som bruker lydkortet (etter en stund med avspilling) ikke gir noen lyd, og tar 80% cpu-forbruk. Skjermen har også en tendens til å slå seg av og på nå og da, omtrent som når man skifter oppløsning. Selv om ingenting annet enn Internet Explorer er oppe. Grunnen til alt styret regner jeg med er fordi southbridge blir for varm, kjente på den da jeg slo av, og den var brennhet. Tanken var da å sette på ribben fra northbridge, og kjøpe en ny med vifte til northbridge. (forslag? tenkte på denne?) Uansett, noen som har gjort dette? Har ikke sett noen enda, men det ser ut som om det er eneste utvei.. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 jeg har iaffal montert ett par rester av en aluribbe på southbridgen, har ikke merka no forskjell men det så iaffal tøft ut =) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Kjør i vei! det kan umulig gjøre det verre. (med mindre ribba er microskopisk og/eller det er ingen luftstrøm der) Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Eneste problemet med dette er at den ribba som sitter på fra før er ganske stor så om mann har planer om å legge på kjølreribber på ram på diverse skjermkort så kan mann få et problem. Har selv tenkt å finne frem en av de gamle små kjøleribbene som var på northbridge på gamle hovedkort og heller sette en liten vifte på denne. dette blir en del lavere enn den gigantisk høye northbridgeribba ihvertfall. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 har du låst hastigheten (mhz) på pci og agp bussen? det er det southbridgen styrer, og siden lydkortet og skjermkortet har problemer, er det jo sannsynlig. Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har samme problemet selv med a7n8x dlx. Lyden kutter ut og skjermen går av og på. Dette begynner på rundt 205mhz fsb hos meg. Regner med det er for lite volt til chipsetet jeg. Kan ikke kjenne at southbridgen min blir særlig varm. Har uansett tenkt å få bedre kjøling på northbridgen siden denne blir utrolig varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå