Gå til innhold

Gameboy eller PSP til meg og min datter på 5?

Anbefalte innlegg

Nå er snart sommeren her, og da blir det en del timer med reising både på fly og i bil.

Jeg tenkte da gå til innkjøp en litt underholdning på reisen, både til meg selv og til min datter på 5 år.

Så da lurer jeg på hva jeg bør velge, en gameboy eller en psp?

Trenger også spill, så blir vel ett spill hver nå i starten, men hvilket er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS har MANGE barnespill i forhold til PSP.

DS kan lukkes, så blir ikke skjermen oppripet i lommer, barnehagesekk osv.

DS har supre spill som Nintendogs som barn elsker, samtidig som det finnes Brain Academy og andre kule ting vi voksne liker.

Som en annen skriver i tråden her, så ville jeg anbefalt PSP, hvis det kun er en voksen som er brukeren. Men med mindre barn, så har PSP ikke særlig mye å tilby i forhold til DS.

Lenke til kommentar

Siden det er en jente og så liten så syntes jeg DS er perfekt. Henne kan tegne noe jeg elsket da jeg var liten, og jeg bare vet jeg ville elsket å tegne digitalt.

Men, kunne du ikke postet om henne har likt noen spill før?

Lenke til kommentar

Jeg ville også valgt DS. Utrolig mange gode spill for både store og små. Nintendogs, Mario Kart DS, Super Mario 64, New Super Mario Bros, Animal Crossing DS og Pokemon Diamond/Pearl er fantastiske spill som passer bra for små barn. Flere av dem passer også greit for voksene. Du kan også kjøpe DS Browser og Nintendo MP3 player til konsollen. Da kan du koble deg opp mot trådløse nett og surfe rundt på nettet og spille av musikk med MP3 playeren. (Perfekt for reising og slikt.)

Lenke til kommentar

Berre å leite litt på finn, qxl eller ebay. ;)

Slenger meg på Anbefaler-DS-bølgen. Mario & Luigi: Partners In Time og Ninja Gaiden: Dragon Sword er herlige spel for deg, mens Super Princess Peach lett kan være for begge to. Litt tricky, men akk så søtt. Så har vi nintendogs då, så klart. Og ein haug av pedagogiske spel du kan tegne med.

Lenke til kommentar
Dere nevnte at en kan tegne på en DS lite. Er det da ett eget spill, eller hvordan fungerer den delen?

Blir nok en DS lite som blir kjøpt inn her i huset nå, bare se om de kommer på tilbud til under 1000 lappen framover:)

Du får med en penn i DS'en. Hvert enkelt spill (så vidt jeg vet) bruker penn systemet på forskjellige måter.

Her er et eksempel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...