iM'andY Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 HELLo! Trenger litt hjelp med å logge inn mot en vBulletin database, fått med meg at dem bruker et slags "salt", er ikke akkurat den beste innen PHP. Så lurer på om noen kunne hjelpe meg litt med dette? Så en tråd i forumet her, men den var ikke til mye hjelp. Ingen som evt har et ferdig script for dette eller er villig til å lage et som jeg kan bygge videre på? Får bare Feil brukernavn / passord når jeg prøver : pp Jeg skal også logge inn fra siden (ikke vbulletin) inn på samme brukeren som er registrert i forumet, så slipper det være to seperate systemer? - infeCtion Lenke til kommentar
iM'andY Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Henviser til denne tråden: topic 938936. Ser ikke ut som han har funnet svaret det vi er kommet frem til er vell: $hash = md5($salt.$passord); Hmm.. Ingen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har mer enn nok erfaring med å koble opp mot user-tabellen i vBulletin. Det jeg skrev, md5($passord.$salt), er eksakt det som skal til. Bare for å ha det avklart, nei, rekkefølgen er ikke likegyldig. Forøvrig er $passord inntastet passord i klartekst, og $salt er hentet fra salt-kolonnen for brukeren. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det der stemmer jo ikke. $hash = md5(md5($passord).$salt) DET er korrekt. Forøvrig, en liten godbit for de som liker å gjøre det i ren SQL. SELECT userid FROM user WHERE username = 'brukernavn' AND password = md5(concat(md5('passord'), salt)) Lenke til kommentar
iM'andY Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 HELLo! Dette funket perfekt, tusen takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå