Ihasabucket Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Heisann dere,jeg har kommet opp i naturfag for prøve muntlig eksamen og har fått et oppgaveark og 48 timer på meg til å forbrede et ca 15min langt foredrag... Tema : energi og energibruk du skal redgjøre for: a) energi kilder fornybare-ikke fornybare b) Ulike typer energioverganger c) Hvordan energiomsetningen foregår i kroppen vår d) utslipp av CO2 og hvordan denne gassen påvirker miljøet på jorda som dere kanskje la merker til aner jeg ikke hva læreren spør om i oppgave b og c... hjelp please! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) b) Ulike typer energioverganger vil tro at han mener dette: friksjon --> varme, eller solenergi --> bioenergi blir spist av levende organismer --> blir mat til oss og omdannes til energi for kroppen --> sykling med lys som blir trukket av en kjede skaper elektrisitet --> blir til lys eller kalt stråling via lykten på sykkelen. c) Hvordan energiomsetningen foregår i kroppen vår mat --> energi men har du tilgang til en nettside som heter lokus? hvis ikke kan jeg hjelpe deg Endret 28. april 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 skal sjekke det mat------> energi.. nei har aldri hørt om lokus før? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) lukus er en nettside med lett tilgjengelig og ekstra info om lærebøkene i den videregående skole. kan gi deg tilgang til min konto på en betingelse, du må ikke nevne dette til noen andre brukernavn: *********** passord: *********** jeg vil fjerne infoen om kontoen min når du har bekreftet at du har skrevet det ned på en lapp. logg inn og gå på Naturfag 5. Vg1. SF her vil du finne alt hva jeg lærer i år med linker til andre nyttige sider, oppgaver og videoer. har du problemer med kontoen så send meg en privat melding Endret 29. april 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
avRack Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) HAHAHA... kan gi deg tilgang til min konto på en betingelse, du må ikke nevne dette til noen andre Hva med å sende han ein PM i stadenfor at alle andre som er innom tråden også kan skriva det ned på ein lapp ? Berre eit tips... Endret 28. april 2008 av avRack Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 tenkte ikke på det, flause men uansett. lar bare infoen stå her inntil videre Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 har notert det på en lapp, så du kan godt fjerne den.... Uansett,, jeg var på veildeningssamtale idag og fikk vite litt mer om hva jeg skulle ha om... på energioverganger ga meg info om noen sider i Tellus 10 som det sto mye nyttig om,, f eks sol --> gress-->ku-->mel-->muslker--->sykkel--->dynamo---> lyspære ¨ på den andre oppgaven fikk jeg vite at jeg skal prate litt f,eks hva som skjer med mat og vann og oksygen når det kommer inn i kroppen, så no problem Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 håper dette vil hjelpe deg litt lykke til Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) skal lete litt nå, blant annet på sia du skrev, men hadde vært fint om vhis noen vet noe om nøyaktig hva som skjer med maten etter at den har vært i kroppen, og også med drikke,, og oksygen. hvordan forsvinner det f,eks edit: fant en fin flash ting på den siden om fordøyelsen! Men jeg trenger fortsatt sårt å vite hva som skjer med væsken man drikker og oksygenet.. Endret 29. april 2008 av Diskutereren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå