hessel Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei Tuddelidu! 2 ting: 1) Jeg ser du går på ungdomsskolen. Ta en prat med helsesøster, og hør om skolen i forbindelse med skolehelsetjenesten tilbyr skole-psykolog. Det er mange skoler som har tilgang på det, ihvertfall videregående skoler. Skole-psykolog er gratis, og leveres såvidt jeg vet som en tjeneste via PP-tjenesten i kommunen. 2) Snakk gjerne med nære venner om dette. Ta det opp med dem, og hør om de er villig til å hjelpe deg, f.eks. med å komme igang med trening. Trening kan være så mangt: f.eks. å gå en lang tur i behagelig tempo i starten. Så kan man øke på etterhvert: gå i litt flere bakker og øke tempoet. Send meg gjerne en PM hvis du ønsker å prate/skrive litt. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg tror virkelig jeg lider psykisk, jeg er deprimert, har nesten ingen følelser og er super optatt av hva jeg spiser og hvordan jeg ser ut.Jeg er feit og prøver å bli tynn, mitt mål er 19 bmi, har nå 26 : ( Jeg ser på mye thinspiration og leser mye om spise tips osv. Leser my om hva som er bra og hva som ikke er det. Har også en side der jeg kan søke på alt å se hva maten inneholder av kalorier.. Jeg føler at jeg er så stygg, har ikke hadd kjæreste siden 5 klassen. Ingen liker meg, bortsett fra vennene mine :/ Dette gjør det ikke lettere for meg, jeg vil ta operasjoner. Jeg vil ta fettsuging og operere nesen. Jeg blir deprimert når jeg tenker på at ingen liker meg og at jeg er så stygg og feit, jeg sliter med min selvtillit. Tror faktisk jeg ikke har noe selvtillit. Stoler ikke engang på meg selv. Jeg synes ikke BMI på 19 høres ut som et bra mål. Det vil for de fleste personer være i tynneste laget. Husk at du er heldig som har venner som liker deg, og at man ikke måler tiltrekning i antall kjærester man har hatt. For all del, ikke fall dypere i den spise/trene-fella. Spis normalt og tren normalt, og fortell hvordan du har det til noen voksne du stoler på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå