Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg tror virkelig jeg lider psykisk, jeg er deprimert, har nesten ingen følelser og er super optatt av hva jeg spiser og hvordan jeg ser ut. Jeg er feit og prøver å bli tynn, mitt mål er 19 bmi, har nå 26 : ( Jeg ser på mye thinspiration og leser mye om spise tips osv. Leser my om hva som er bra og hva som ikke er det. Har også en side der jeg kan søke på alt å se hva maten inneholder av kalorier.. Jeg føler at jeg er så stygg, har ikke hadd kjæreste siden 5 klassen. Ingen liker meg, bortsett fra vennene mine :/ Dette gjør det ikke lettere for meg, jeg vil ta operasjoner. Jeg vil ta fettsuging og operere nesen. Jeg blir deprimert når jeg tenker på at ingen liker meg og at jeg er så stygg og feit, jeg sliter med min selvtillit. Tror faktisk jeg ikke har noe selvtillit. Stoler ikke engang på meg selv. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg ville kontaktet noen for litt proff hjelp. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Sier meg enig med Leeroy monster, er ikke noe noen på dette forumet kan gjøre med dette. Fastlegen er vel rette personen å snakke med når det gjelder overvekt og hva du kan gjøre for å bli slankere, det samme når det gjelder depresjonen. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg tør ikke å snakke med noen folk om dette, lettere å skrive. Vil heller ikke at mamma skal få vite nå + at det koster å gå til lege. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Går du på skole? For da kan du jo snakke med helsesøster der; det koster jo ingenting. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ja, går på ungdomskolen ja.. var til henne engang.. hun sa at jeg skulle spise 6 ganger om dagen og trene. Greier ikke å dra til et treningstudio siden jeg ser ikke ut og folk stirrer. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Føler med deg. Nok et offer for dagens fanatiske skjønnhetsjag og medias fullstendige kroppsfiksering. ÆSJ! Vet hvordan det er å føle seg stygg og feit og alt det der. Er en forferdelig følelse. Drit i all den matgreia og veiing av mat osv. Du vil bare slite deg fullstendig ut. Begynn å tren, og spis det som kroppen din skal ha for å få i seg nærling. Det er den absolutt beste måten å slanke seg på etter min mening. Pluss trening gjør at man får litt bedre selvtillit også. Jeg har selv jobba mer med innsiden min samtidig som utsiden og jeg tror at det er noe man er nødt til. Det hjelper ikke å bli slank å pen over natta, du må få med tankene og innsiden samtidig eller før. Så gjør som han over her sider og søk profesjonell hjelp med innsiden din. Så er det utallige plasser du kan få gode treningsprogram og kostholdsprogram. Nesen får du heller ta når du føler at det ikke er noe igjen å fikse på kroppen din. Det krever mye av deg som person å gjennomgå dette, spesielt krever det tålmodighet. En hel haug med tålmodighet. Men du klarer det hvis du vil. Lykke til Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du trenger jo ikke å gå på helsestudio for å trimme. Det holder nok lang vei å f.eks. ta en spassertur/sykkeltur hver dag og f.eks. noen sit-ups og sånne ting. Bare gjøre noe fysisk som sliter deg litt ut og får deg til å svette. Og samtidig er det nok også lurt å trappe ned på eller kutte ut all junkfood sånn som pølser og hamburgere, potetgull brus og godteri og heller f.eks. spise frukt en stund. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 har hørt at det ikke e lurt å spise mye rett etter trening. hvis du trener på kveldstid og spiser kveldsmat etterpå så spis så mye du vanligvis spiser. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg spiser faktisk ikke junkfood ;o Jeg bruker å drikke 1 appelsin jus på 1 uke med sunn mat. Har det sunneste brødet og sunt pålegg. Drikker også pluss som er fylt med antioksidanter og vitamin c.. Jeg føler meg fetere nå siden magen min er oppblåst og vet ikke hvordan jeg skal få den inn... Jeg har drukket så mye vann i dag at urinen min så ut som vann! Jeg føler meg så ukomfortabel når magen stikker ut og alt. Skriker nesten når jeg skal dusje siden vi har et stort speil :/ Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du kommer ikke til å komme noen vei i det hele uten å trene. Sånn er det bare. Da må du sultefore deg eller noe sånt, og det er langt fra bra og du vil ende opp syk. En artikkel fra forskning jeg las her om dagen sa at det hjalp ikke å drikke mye vann. Gjorde det selv, men som de sa der. Eneste du oppnår med å drikke mye vann er faktisk bare at du tisser mer. Du kan faktisk, ved å drikke for mye vann, skylle saltet ut av blodet ditt og i verstefall dø av det. (Fant dessverre ikke den artikkelen igjen akkurat nå. Skal linke den hvis jeg finner den igjen.) Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 ja, leste om det. Ei dame som drakk så mye vann at hun fikk vannforgiftning. Jeg har faktisk gått så lang fra å spise veldig lite til å ikke spise noe på 2 dager..:/ Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ja, leste om det. Ei dame som drakk så mye vann at hun fikk vannforgiftning.Jeg har faktisk gått så lang fra å spise veldig lite til å ikke spise noe på 2 dager..:/ Da skader du bare deg selv og får kroppen til å reagere slik : "hjelp, jeg får ikke nok næring og må virkelig spare på alt fettet jeg har" Det sier seg selv at når kroppen reagerer sånn så går ikke du ned i vekt. Ihvertfall ikke etter noen få kilo. Begynn å tren! Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du vil ikke bli slankere av å la være å spise i det hele tatt. Det får du bare spiseforstyrrelser av, og det tror jeg ikke du vil ha. Spis sundt og regelmessig. Hvis du er gutt kan du f.eks. bygge muskler, og hvis du er jente så er det jo få ting som er penere enn en frodig veltrent jente, det er ikke noe pent med de som ser ut som slavearbeidere. Og så kan du jo kanskje trøste deg med at det ikke er så kult å se ut som en piperenser heller. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Tok en test netopp, den er jo ikke sånn skikkelig test på 100 sider men 2 sider og handler om hvordan jeg oppfører meg rundt mat osv. Dette fikk jeg til svar: Based upon your responses to this eating attitude test, your scores are similar to others who have an eating disorder or at risk for developing an eating disorder. You are at significant risk for an eating disorder and likely experience serious eating or weight concerns. :/ Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Ikke tro at folk stirrer på deg når du trener. Det er en grunn til at andre folk er der og trener også. Treningsstudioer er ikke forebeholdt Arnold og gjengen. Kan du legge ut url til den testen? Endret 28. april 2008 av Camron Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 http://psychcentral.com/quizzes/eat.htm Test 1. Dette fikk jeg på test 1. Based upon your responses to this eating attitude test, your scores are similar to others who have an eating disorder or at risk for developing an eating disorder. You are at significant risk for an eating disorder and likely experience serious eating or weight concerns. http://www2.netdoctor.co.uk/testyourself/f...ingdisorder.asp Test 2. dette var det jeg fikk på test 2. You have a sub-clinical eating disorder, which means that you have anorexic feelings and behaviours. Generally, you feel out of control around food and may, at times, feel taken over by someone else who does the eating for you. You know that your eating behaviour is not altogether normal, but it is not quite serious enough to warrant medical attention. Yet you devote a lot of energy into trying to control your eating, thinking and worrying about food and weight and being otherwise unhappy with yourself. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Leste du hele svaret? "You should not take this as a diagnosis or recommendation for treatment in any way, though." Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 ja, det var jo det jeg skrev øverst. Tok en test netopp, den er jo ikke sånn skikkelig test på 100 sider men 2 sider og handler om hvordan jeg oppfører meg rundt mat osv. men det svaret på test 2 hørtes veldig ut som meg :/ men jeg tar det ikke som noe diagnose, bare forslag på en måte :S Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kanskje en av disse kan gi deg litt støtte så du til slutt greier å skaffe den hjelpen du trenger? Alltid fint å kunne ha noen å prate med. Hvem vet? Kanskje ting løsner litt og det blir lettere for deg å prøve å løse problemene dine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå