teknikk Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hvordan montere turteller i båt, når man har en gammel dynamo uten den kontakten som skal til for å lese av turtall? Biltemas turteller trenger å kobles til en pol på dynamoen. Finnes det andre måter å lese av turtall på? Det er en 1 sylindret penta diesel. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Er det ikke coilen den skal festes til? Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Hvor sitter en slik da? vet ikke jeg... På turtelleren står det at den skal kobles til symbolet: W på dynamoen. Min dynamo har ikke W! Hm.. Lenke til kommentar
tom-ass Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Diesel har ikke koil. Eneste muligheten er på W på dynamo, om ikke motoren har egen uttak for dette. Hva slags motor er det? Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Volvo Penta MD5, 1syl, diesel, direkteinnsprøytning. 1976. Lenke til kommentar
tom-ass Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Her er eneste mulighet W på dynamo desverre! Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tror det fins diesel turteller som har en egen 'giver' som festes på flywheel, hadde en til min Chevvy Suburban, litt usikkert om jeg kjøpte den på biltema eller VDO. Bør fungere for din motor og. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du får tak i tak i turtellere som festes på dieselrøren til dysa.. Hvor vet eg jeg dessverre ikke.. Lenke til kommentar
merce85 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei. du får kjøpt turteller med føler som du monterer på svinghjulet. mare en magnet. helt enkelt! Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Oj, hvor får man tak i det? Og hvordan fester man magneten på svinghjulet? det er ganske massivt! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei! Motorverkstedet jeg bruker sa at han kan modifisere generatoren slik at den får uttak for turteller. Eller du kan bytte generatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå