Gå til innhold

Billedkunst: å tegne på pc

Anbefalte innlegg

hallois :) Jeg har tenkt på å kjøpe meg en sånn tegnetavle-sak til å tegne i f.eks. photoshop. jeg har en Trust Tablet 200 fra før, men den suger ganske hardt. Den er veldig liten, og den registrer trykk som aldri har skjedd. Er det noen som har noen tips til hvilken model jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Som TommyTheGun sier, Wide er viktig med storskjerm. Selv har jeg Intuos 3 A5 Wide etter å ha nedgradert fra A4. A4 ble litt for stort, men dette har mye med tilvenning å gjøre. Om du virkelig skal tegne, så vil jeg ikke anefale noe mindre enn A5 Wide, om det kun er snakk om fargelegging så kan de fleste fra wacom gjøre seg bra. Har en kompis som hadde trust, men det var han ikke helt fornøyd med, han har også gått til innkjøp av et A5 Wide.

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert et sånt brett, men har aldri prøvd noe sånn før.

Det jeg lurer på er om jeg vil få problemer siden jeg skriver/tegner med venstre hånd, men bruker høyre til å styre musa. Kan man bruke både mus og sånn penn, eller bruker man BARE penn når man har brettet koblet til?

Lenke til kommentar
Jeg har også vurdert et sånt brett, men har aldri prøvd noe sånn før.

Det jeg lurer på er om jeg vil få problemer siden jeg skriver/tegner med venstre hånd, men bruker høyre til å styre musa. Kan man bruke både mus og sånn penn, eller bruker man BARE penn når man har brettet koblet til?

Det er vel vanlig å bare bruke en av delene om gangen. Du har jo en fordel ved at du faktisk kan bruke begge deler samtidg. Men mus er ikke nødvendig å bruke samtidig da tegnebrettet faktisk er meget digg å bruke som mus.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd en sånn på skolen, ganske stor. Det er veldig tungvint, og jeg synes det bare bilr dårligere, men kanskje fordi jeg har vedt meg til å tegne med vanlig touchpad eller mus, og har sett noen tegne på det og det ser veldig enkelt ut og ser ut som de har vendt seg til det da går det fint. og jeg har sett noen filmer med folk som bruker det og det ser veldig bra ut, men de har jo gått helt inn for det ser det ut som.

du burde skaffe deg en som har pcskjerm inni seg, så du kan se ned på pennen hva du tegner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...