mhm. Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg skal lage en internettside ved hjelp av Joomla!, men for å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvordan det virker. Har lastet det ned på min maskin, pakket ut mappen og lagt mappen opp på web-hotellet. Hva gjør jeg nå? Har lest og lett i 2 dager nå, og funnet veldig mye om Joomla!, men finner ikke noen svar på hvordan man i det hele tatt tar det i bruk. Er det noen som kan forklare dette, eller vet om en bra guide til Joomla! på nettet? Helst en "skritt for skritt-guide" Har lest på www.Joomla.org og der fant jeg ikke noe. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Når du har lagt den ut på en server, så har den jo adresse f.eks www.minadresse.no/joomla . Da går du bare inn på denne adressen (såvidt jeg husker trenger du ikke spesifisere noe filnavn bak), så kommer du til installasjons-veivisning. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Edit: Klarte å gå ut vekk fra siste siden før jeg fikk lagret en "root"-ting med riktig filnavn. Jeg har teksten som skulle legges opp, men mangler filnavnet Noen som vet hva den skal hete? Er det noe jeg ikke skal vise frem her? Endret 16. mai 2008 av mhm. Lenke til kommentar
Ray1983 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Edit: Klarte å gå ut vekk fra siste siden før jeg fikk lagret en "root"-ting med riktig filnavn.Jeg har teksten som skulle legges opp, men mangler filnavnet Noen som vet hva den skal hete? Er det noe jeg ikke skal vise frem her? Skjønte ikke helt hva du mente med dette, men du skriver at du har fått overført alle filene til webhotellet ditt? Aksesser www.dittdomene/joomlaroot/installation/ via en nettleser, f.eks. Internet Explorer eller Firefox. Da vil du få opp en step by step installasjonsguide. Kjapt og brutalt Lykke til! Lenke til kommentar
Dag Johannesen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hva er egentlig joomla! Kan jeg bruke det istedenfor f.eks. dreamweaver til å lage nettbutikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå