Black Star Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Fabrikasjonsfeil er en mangel med varen. Fabrikasjonsfeil som gjør at varen ikke virker, er en vesentlig mangel. Alle butikker/produsenter har i følge kjøpsloven lovfestet rett til å prøve å utbedre mangelen/feilen før kjøperen får ny vare. At du får ett helt nytt og like bra kort i retur er det samme som om de reparerte kortet og sendte det tilbake til deg. Du kan ikke deretter klage på at varen hadde en mangel, for det har den ikke lenger. Og egentlig kan du ikke det før du sender det til reparasjon heller ettersom butikken som sagt har rett til å prøve å utbedre mangelen/feilen. Fabrikasjonsfeil er nemlig ikke en mangel på samme måte som mangler som gjør at du har rett til å heve kjøpet. Hvis samme feilen skulle oppstå flere ganger, derimot, er saken en annen. Jeg jobber i butikk og har disse tingene i hodet i tilfelle vi skulle møte på kunder som har gale oppfatninger av kjøpsloven, og de er det mange av. De fleste hører det de VIL høre når det gjelder kjøpsloven. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Min erfaring med komplett er ikke så bra :/ Tok meg nesten 2 uker en gang :o Men har jo hatt kjappere tilfeller som 3-4 dager Kommer ann på om de har det på lager. Og selv om det står lagerstatus at de har det på lager når du bestiller, så kan andre ha vært før deg og bestilt like før deg slik at lagerstatusen ikke ble oppdatert før du klikket på kjøp. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Min erfaring med komplett er ikke så bra :/ Tok meg nesten 2 uker en gang :o Men har jo hatt kjappere tilfeller som 3-4 dager Kommer ann på om de har det på lager. Og selv om det står lagerstatus at de har det på lager når du bestiller, så kan andre ha vært før deg og bestilt like før deg slik at lagerstatusen ikke ble oppdatert før du klikket på kjøp. Man kan vel skjekke hva problemet er på kontosidene. I tillegg hadde de vel litt problemer i september engang. Da var ventetiden litt lengere enn vanlig. De dreiv å bygde ut lageret. Har en til med rask pakking. Ordrebekreftelse 0850, sendingsbekreftelse 0920, altså en halv time fra bestilling til pakken er klar til utsendelse. Akseptabelt.... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Fabrikasjonsfeil er nemlig ikke en mangel på samme måte som mangler som gjør at du har rett til å heve kjøpet. Hvis samme feilen skulle oppstå flere ganger, derimot, er saken en annen. Har en mobil som er inne til reparasjon for tredje gang for samme feilen. Mobilen er kjøpt innenfor garantitiden. Har jeg muligheten for å kreve og heve kjøpet, istedet for at selskapet skal prakke på meg en erstatningsmobil? Og når må jeg i så fall kreve dette? Før jeg leverer den inn til reparasjon? Eller etter at forhandleren har "reparert" den? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Vel, uansett. Jeg synes kunden bør få lov til å velge noe annet når en allerede har hatt trøbbel med det merket det gjelder, men jeg har testa kortet litt og det virker ganske klokke villig, greier 325 mhz core hastighet, (vanlig vifte, ennå hehe), men bare 664 mhz på ram? Powerstrip nekter rett å slett å gå lenger, skalaen slutter ved 664. Hva er feil? Men det gammle kortet mitt greide jeg 680 mhz på ramma (3,8ns) nå har jeg 3,3 NS, og burde greie 700-720 mhz kanskje, må jeg "låse" opp muligheten til å gå over 664 mhz?? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Fabrikasjonsfeil er nemlig ikke en mangel på samme måte som mangler som gjør at du har rett til å heve kjøpet. Hvis samme feilen skulle oppstå flere ganger, derimot, er saken en annen. Har en mobil som er inne til reparasjon for tredje gang for samme feilen. Mobilen er kjøpt innenfor garantitiden. Har jeg muligheten for å kreve og heve kjøpet, istedet for at selskapet skal prakke på meg en erstatningsmobil? Og når må jeg i så fall kreve dette? Før jeg leverer den inn til reparasjon? Eller etter at forhandleren har "reparert" den? her kan det virke som du har utvidede rettigheter mot butikken. Mest sannsynlig vil butikken tilby deg en annen mobil i stedet for å gi deg penger tilbake (å ta penger ut fra kassa skaper problemer... tro meg). Jeg VET at du har rett på en annen mobil i dette tilfellet. Om du har rett til å heve kjøpet er jeg ikke sikker på. Dette kravet må rettes i det du kommer til butikken med en defekt mobil for n'te gang. Du kan ikke kreve å få annen mobil i bytte når mobilen allerede er reparert og du kommer for å hente den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå