scirocco Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 tenk deg om selvsagt kan de ikke sende det et nytt kort siden det er gainw... som håndtrerer returen og da vil de sitte igjen med et ti4200 kort som de ikke kan bruke til noe særlig mye Jo det kan du! Du har faktisk kjøpsloven i ryggen. Bare å si at en ønsker å heve kjøpet istedet for å få en erstatningsvare. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Vel, idag ble jeg forbanna på Komplett! For første gang! Jeg kjøpte ett nytt GeForce4 Ti4400(Gainward XP700 Golden Sample), men for 2 uker siden tok det kvelden, sendte det inn med en lapp der jeg skrev at jeg ville gjerne ha ett Saphire Radeon 9700 PRO All in WOnder, og betale mellom legget. Vel etter ei uke hos komplett fikk de somla seg til å se på kortet mitt, og det ble konstantert defekt, men som erstatning fikk jeg et lusent Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB 3,3ns Ultra/750-8X XP GS Firewire, 640mhz (...) Jeg jobber i butikk (nei, ikke Komplett, men i en fotobutikk). Ofte opplever vi at kunder vil ha ett annet og dyrere kamera enn det de sendte inn mot ett mellomlegg. Men det hjelper lite når verkstedet/importøren har fastsatte regler. Har Gainward ordningen med ett erstatningskort (som i tillegg er bedre enn det du sendte inn), så må Komplett levere ut dette kortet. Mulig de ikke har lov til å sette dette ut til salg i butikken, eller at de allerede har for mange av dette kortet til salgs. Hvis vi i butikken der jeg jobber har mange kamera av ett spesielt slag som det kanskje selges dårlig av, eller vi vet at prisen vil gå ned på det kameraet om kort tid, så vil vi jo helst ikke ha flere av det kameraet før prisen er gått ned. Da lar vi ikke en kunde betale mellomlegget og få ett bedre kamera. Det blir direkte tap for oss. Uansett... Komplett eller en hvilken som helst annen butikk har ikke plikt til å gi deg ett bedre kort mot ett mellomlegg fra deg i følge kjøpsloven. De fleste butikker følger kjøpsloven, og da bør også kundene følge den. Når du blir forbanna på en butikk fordi de ikke gir deg spesialbehandling utover kjøpsloven, så er det kanskje du som er for storforlangende? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 tenk deg om selvsagt kan de ikke sende det et nytt kort siden det er gainw... som håndtrerer returen og da vil de sitte igjen med et ti4200 kort som de ikke kan bruke til noe særlig mye Jo det kan du! Du har faktisk kjøpsloven i ryggen. Bare å si at en ønsker å heve kjøpet istedet for å få en erstatningsvare. I følge kjøpsloven har man lov til å bytte en vare innen en viss tid. Men er det over denne fristen, kan man ikke gjøre noe. Å heve kjøpet (få pengene tilbake) har man imidlertid uansett ikke krav på. Det er mange misforståelser ute og går. Noen tror til og med at om man kjøper vare A i butikk A og finner samme vare billigere i butikk B neste uke, får man mellomlegget utbetalt av butikk A. Noen butikker har riktig nok prisgaranti, men da er det spesielt for den butikken. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Hmmm, må innrømme at jeg ikke er noen juss-student og er egentlig fullstendig ute å sykler når det gjelder lover og regler ved kjøp og salg, men i følge lovdata.no står det at en har rett til å heve kjøpet dersom det er en vesentlig mangel ved varen. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg bestillte to harddisker fra komplett mandag kveld, men de ble sendt først i dag. Mulig de har mye å gjøre for tiden. Veldig mye interessant Så vidt jeg vet har du da angrerett på erstatningskortet. Er forresten ikke ti4800se et ti4400 med agp8x? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Synest ikke det er ille for å få varene levert 18 timer etter de er bestilt istede for å vente 5 døgn (200 t) 200 timer? Er vel å ta i LITT... trekk fra 80 timer du...hehe Lenke til kommentar
dale Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Da jeg får det jeg bestiller sent med Dør-Dør ekspress bedrifspakke får jeg pakken 08.00 dagen etter bestilling hvis jeg legger inn bestillingen såpass tidlig (rundt 15.00) at de får sent det med posten. Det kan nesten ikke bli bedre, bud bil er et alternativ. Men da koster ikke frakten 200 spenn, men 2000 spenn Lenke til kommentar
skyline Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Vel, ett 4200 med 8x agp så er vi på rett kjøl, 4800SE, 4200 med 8xAGP og 4800 (uten se) er ett 4600 med 8x AGP. Føler meg snytt!!!! Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvorfor har man da noe som heter ti4200-8x, ti4800se og ti4800? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Komplett meg her, komplett meg der! Er det noen som virkelig kan sende fort, så er det Microplex ! Lenke til kommentar
dale Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg bestillte to harddisker fra komplett mandag kveld, men de ble sendt først i dag. Mulig de har mye å gjøre for tiden. Veldig mye interessant Så vidt jeg vet har du da angrerett på erstatningskortet. Er forresten ikke ti4800se et ti4400 med agp8x? Sikker på at varene er på lager? Slikt kan ta tid. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 De var demovare, og lagerstatus var 10-19, så jeg regner med at de var på lager Komplett meg her, komplett meg der! Er det noen som virkelig kan sende fort, så er det Microplex ! Microplex er raske til å pakke varene, men de sender jo bare ut pakker to ganger i uken (i alle fall før). Lenke til kommentar
bruno Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Komplett meg her, komplett meg der! Er det noen som virkelig kan sende fort, så er det Microplex ! Microplex meg her, Microplex meg der, er det noen som har litt færre kunder og for ikke å snakke om et annet vareutvalg enn Komplett, er det Microplex. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hmmm, må innrømme at jeg ikke er noen juss-student og er egentlig fullstendig ute å sykler når det gjelder lover og regler ved kjøp og salg, men i følge lovdata.no står det at en har rett til å heve kjøpet dersom det er en vesentlig mangel ved varen. Mangel ved varen, ja, men det gjelder mangel, ikke når det er fabrikasjonsfeil. Mangel er f.eks. hvis det er lovet at varen yter så og så mye og kun yter halvparten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 4800SE, 4200 med 8xAGP(...)Føler meg snytt!!!! Virker som det er samme ytelse på det kortet da. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Masse tøv.. Du har ikke rett på å betale mellomlegg og få ett bedre kort. Komplett har sansynligvis ikke lov til å selge erstatningskortet du får og da må de kaste det eller returnere det til deg. Hva ville du gjort hvis du var i deres stilling? Slutt og klag, du får nå ett "identisk" kort med 8x AGP støtte i retur. Komplett har gjort jobben sin og ferdig med det. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Forstår ikke problemet 4800SE er 4400 m/8xAGP 4800 er 4600 m/8xAGP Du bestilte 4400, men fikk 4800SE, det er jo så godt som samme kortet FFS Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hmmm, må innrømme at jeg ikke er noen juss-student og er egentlig fullstendig ute å sykler når det gjelder lover og regler ved kjøp og salg, men i følge lovdata.no står det at en har rett til å heve kjøpet dersom det er en vesentlig mangel ved varen. Mangel ved varen, ja, men det gjelder mangel, ikke når det er fabrikasjonsfeil. Mangel er f.eks. hvis det er lovet at varen yter så og så mye og kun yter halvparten. Feil! Fabrikasjonsfeil er en mangel med varen. Fabrikasjonsfeil som gjør at varen ikke virker, er en vesentlig mangel. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Forstår ikke problemet 4800SE er 4400 m/8xAGP 4800 er 4600 m/8xAGP Du bestilte 4400, men fikk 4800SE, det er jo så godt som samme kortet FFS Stemmer. 4800SE er ikke 4200 med 8xAGP som skyline påstår. Se her og her Forøvrig, når pakken kommer raskt er det fordi webshopen er rask å pakke, når det kommer sent er det fordi webshopen er sein å pakke. Posten er i de fleste tilfeller kun en konstant i tiden det tar fra du bestiller til du mottar pakken. Men man kan jo selvsagt være uheldig, og så kan det jo være en helg i framsendelstiden. Da kan det fort bli to dager ekstra alt ettersom hvor du bor. Jeg har også gode erfaringer med at komplett er raske å få avgårde pakker. Bestillte en hel datamaskin i deler, -kabinett og skjerm, en kveld. Klokken 2310 fikk jeg ordrebekreftelse, klokken 0750 fikk jeg sendingsbekreftelse, altså åtte timer og førti minutter tok det hele, på natta. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Min erfaring med komplett er ikke så bra :/ Tok meg nesten 2 uker en gang :o Men har jo hatt kjappere tilfeller som 3-4 dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå