kennga Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg har mistet tilgangen til både brenneren og cd-romen min i XP. Når jeg starter opp maskinen finner den begge to, men når XP er lastet inn er de vekk. Når jeg går inn på device manager får jeg denne mld på begge: "Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41)" Alt fungerer fint i win2000. Det hjelper ikke å oppdatere driveren. Noen som har noen synspunkt? Lenke til kommentar
enhuso Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Har du installert noen programmmer i det siste, f.eks Pinnacle Studio v8 + oppgradering ? Da jeg gjorde det, forsvant både CD-rommen og brenneren ! Lenke til kommentar
kennga Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Har innstalert noen småspill, men det har jeg avinnstalert og kjørt adaware etterpå? Hvordan fikset du problemet da? Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Har du prøvd å oppdatere firmware? Har selv hatt problemer med cd-brenner etter at jeg oppgraderte til xp. Fred. Lenke til kommentar
kennga Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Firmware? Ok, noen enkle tips om hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Du finner det på hjemmesiden til produsenten av produktet ditt. Prøv support/download, eller søk etter firmware. Er vanligvis en .exe fil som gjør hele jobben for deg. Fred. Lenke til kommentar
kennga Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Oppdaterte firmwaren men det funket ikke. Noen som har andre tips? Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Prøv å søke på "code 41" hos microsoft. Du finner nok lignende problemer og evt. løsninger. Fred. Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Prøv denne linken til Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?...Ben-us%3B314060 Fred. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 sjekk om IDE kabelen står ordentlig i hovedkortet Lenke til kommentar
kennga Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Problemet er løst! Jeg søkte på microsoft sine sider etter code 41 og fann denne: http://support.microsoft.com/default.aspx?...Ben-us%3B314060 I korte trekk gikk det ut på at jeg slettet noen key register. Vet ikke helt hva det gikk ut på, men fulgte oppskriften. Takk for alle innlegg. De har vært meget konstruktive!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå