newman221 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hei, har en PS3 med installert Linux YellowDog 6. Har aldri vært borti Linux i det hele tatt før, men liker det foreløpig ganske godt. Men det jeg lurte på, var om det går an å finne min Vista-pc via nettverk og streame filmer derfra... YDL finner ikke noenting under "network". Er det noen instillinger jeg må fikse på (enten i Vista eller YDL)? YDL finner nettverk, for jeg kan gå inn på vg.no og andre internettfiler (men altså ikke vista-PC-en min) GameOS på PS3 finner PC-en og streamer fint... Hadde vært supert om jeg klarte å få PS3'n min til å spise mkv-filer... så slipper jeg å bruke PC-en til sånt Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 http://www.yellowdog-board.com/viewtopic.p...504ab19cf444b68 kanskje denne hjelper. Har dessverre ikke testet noen Linux distro på Playstation 3 enda, så jeg kan ikke si noe utover det jeg vet fra Linux på PC. Mulig det kan være noen pakker til Samba du mangler? Du får prøve strengen som står i forumet jeg har lenket til hvis reinstallasjon/fikling i Samba ikke fører til noe. mount //xx.xx.xx.xx/myshare /mnt/myshare -o username=myusername,password=mypassword Hvor "//xx.xx.xx.xx/myshare" er IP til server/PC og share og "/servername/myshare" er sti til din server og ditt share. "Myusername" er ditt brukernavn på Windows-server/PC og "Mypassword" er ditt passord på Windows-server/PC. Har du forresten testet å nå Vista PC-en din med en annen Windows-PC? Kan jo være noe konfigurasjon under nettverk i Vista som er feil. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 ja, finner vista-pc via bærbar winxp-pc, så nettverk skal funke ok. må bare lese litt og lære meg litt linux. men det er såå mye å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå