Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan reservere feks 2 mbit av nett på 20 mbit

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor i kollektiv og deler nett med 8 personer, sikkert flere for alt jeg vet, har trådløst (jeg bruker kabel da). Uansett, er blitt sinnsyk lei av å ha 4000 i ping på ventrilo og i spill, og bare det å komme innpå denne siden tok meg vel 3 gode minutt. Er ikke alltid det er så ille, men enkelte dager er det rett før jeg spiser en snusboks i fortvilelse. Om jeg feks. laster ned en film nå (lovlig) så tar det meg uansett bare 1 minutt, så ved nedlasting får jeg mye av båndbredden, men til spill og slikt går alt til bloksberg.

Lurer derfor på om hvordan jeg reserverer feks. 2 mbit av linja til meg selv. Har Nextgentel 20 mbit. Har les overalt, men skjønner jo ikke halvparten en gang. Skrev inn ip adressen i browseren, kom inn på dette da:

191137.jpeg

Noe jeg kan gjøre her for å i allefall reservere for spillet (litt bf2 i ny og ne).

Helst om noen kan gi meg en detaljert beskrivelse slik at jeg alltid har minst 2 mbit tilgjengelig, whatsoever jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er logget inn på routermodemet til ngt, så er det dessverre lite å få gjort. Dere kan evt. spleise på en router med QoS. Så kan trafikkken prioriteres. Evt. få de andre til å ikke ha like mange akrive tilkoblinger i p2p programmer. Så skal nok spillingen gå greit (selv om du ikke får en superping)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...