VerticalE Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg har store problemer med at internet faller ut i tide og utide. Jeg trodde lenge at det var på grunn av min 14 meter lange isdn kabel (anbefalt å ligge på omtrent 10meter max), men har nå funnet ut at så ikke er tilfelle. Dette skjer; Jeg kan logge meg på internet, åpne opp en browser (Opera/IE) og den får ingen kontakt med sidene jeg prøver å besøke. Jeg kan derimot spille online spill som Anarchy Online uten at den faller ut før det har gått et par timer. Når jeg surfer, kunne jeg disconnecte og deretter connecte igjen, og jeg kunne surfe uten problemer i flere timer. Etter at jeg nå fikk ny PC, kan jeg surfe i ca. 2-5min før det skjer - med ny PC har dette altså blitt mye verre, og dette er grunnen til at jeg ikke tror det er kabelen som har skylda. ISDN kortet jeg bruker er TELES, og siden jeg kjører Windows 2000 (med service pack 3) har jeg den siste driveren til dette kortet (sluppet i 2000, siden TELES, når TELES sluttet med ISDN kort). Her er resten av specs'ene mine (er ikke sikker på om det er nødvendig, men bedre føre var osv.); Pentium 4 2.4Ghz 333bus, 512mb ram 333mhz bus, 1x 30GB 5400rpm HD(boot), 1x80GB 7200rpm HD. Den som finner løsningen på dette problemet vil bli en rik mann! (på kos og klemmer) På forhånd takk, VerticalE Lenke til kommentar
VerticalE Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 jeg kan vel kanskje legge til dette; jeg skulle rippe en DVD igår for første gang, og mens prosessen holdt på var det umulig å være på internet. Jeg kunne holde meg ca. 5min på IRC, så datt jeg ut... merkelig Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Høres utvilsomt ut som et problem med ISDN-kortet ditt ja. Brukbare specs ellers på maskina di også, får den nok strøm? Sjekk hvor stor strømforsyninga di er, det at problemet forverres av DVD bruk får meg til å tenke litt i den retninga. Off Topic: Booter du på den tregeste disken?? :o 10 Giga partisjon på den raskeste og sidevekslingsfila på den sakteste vil nok merkes på den generelle ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå