Gå til innhold

Planlegger å modde xboxn.

sinnsvak

Anbefalte innlegg

Hei, klarte ikke å finne noen tråder om dette. jeg er sikkert dum.

Men, har lyst til å cracke/modde/hacke whatev, xbox 360'n min. Noen som vet om en side som forklarer enkelt hvordan jeg gjør dette. Har sett på noen tidligere, og mange av sidene var vanskelig å forstå.

Noen forslag?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at vi får lov til å diskutere dette på forumet her ;)

sjekk retningslinjene

selvfølgelig er dette lov. han skal jo bare spille backups av egne spill :whistle:

det mest populære er å flashe firmwaren i DVD-spilleren din. altså at du omprogrammerer dvd-rommen i xboxen din til å kunne ta imot DVD+R DL-plater. Hvordan?

Flashing your XBOX360 for dummies!

Du burde ha en god del datakunnskaper for å gi deg ut på dette. Jeg har sendt inn min elite-maskinen til Xunlock. De fikser alt for deg for 600 kroner :)

Lenke til kommentar

Vær klar over at hvis du har Benq drev så vil backups lade mye tregere enn originaler. Rundt 2-3 ganger lengre ladetider i snitt uansett hva slags plater man bruker.

Spill som streamer mye, GTA4 for eksempel, blir helt håpløst fordi det ikke klarer å laste inn grafikken raskt nok så det blir enormt mye grafikk problemer.

Lenke til kommentar
Vær klar over at hvis du har Benq drev så vil backups lade mye tregere enn originaler. Rundt 2-3 ganger lengre ladetider i snitt uansett hva slags plater man bruker.

Spill som streamer mye, GTA4 for eksempel, blir helt håpløst fordi det ikke klarer å laste inn grafikken raskt nok så det blir enormt mye grafikk problemer.

Har alle 3 versjonene av drev og ikke merket noe slikt som du beskriver.

Men nå har de også en NME-360 montert.

Heller ikke med "det" du snakker om.

Endret av JollyRoger57
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Men, har lyst til å cracke/modde/hacke whatev, xbox 360'n min. Noen som vet om en side som forklarer enkelt hvordan jeg gjør dette. Har sett på noen tidligere, og mange av sidene var vanskelig å forstå.

Noen forslag?

takk

Se på forumet hos unlock.no. Er noen folk der som har virkelig god peiling. Du kan også få med deg masse tips og god info derfra.

Lenke til kommentar

Noen forslag?

takk

Se på forumet hos unlock.no. Er noen folk der som har virkelig god peiling. Du kan også få med deg masse tips og god info derfra.

Trenger ikke gå til et annet forum for å få svar, er bare å finne de rette personene å spørre her inne... Som feks JollyRoger57 ;)

NME360 chip fungerer på ALLE 360 ;)

Lenke til kommentar

Har alle 3 versjonene av drev og ikke merket noe slikt som du beskriver.

Men nå har de også en NME-360 montert.

Heller ikke med "det" du snakker om.

Alle jeg kjenner med flashet 360 falcon og benq drev opplever tregere lading på backups.

Særlig med GTA4 ble det veldig tydelig siden det streamer grafikk hele tiden og rekker ikke laste raskt nok.

Med andre spill er det ikke særlig merkbart før man sammenligner ladetidene.

Lenke til kommentar

Leste du hva jeg skrev?

- Har alle 3 versjonene av drev og ikke merket noe slikt som du beskriver.

Men nå har de også en NME-360 montert -

Altså NME360 er en chip.

Ingen flash. Skjønner?

Derfor det er bedre med en chip enn en flash i de drevene.

Og de andre også.

Got it?

Lenke til kommentar
Leste du hva jeg skrev?

- Har alle 3 versjonene av drev og ikke merket noe slikt som du beskriver.

Men nå har de også en NME-360 montert -

Altså NME360 er en chip.

Ingen flash. Skjønner?

Derfor det er bedre med en chip enn en flash i de drevene.

Og de andre også.

Got it?

Synes det er litt merkelig at en modchip skal gjøre forskjell fra flashing når det kommer til å lade kopier? Har ikke det mer med selve drevet å gjøre?

Alle kopier jeg har prøvd lader like raskt som originaler på en flashet samsung, samme kopiene sliter på flashet benq. Funker ja, men ladetidene er mye lengre.

Lenke til kommentar

Det virker litt hipp som happ hvem som opplever problemer med treg loading. Jeg opplever det selv, selv om kvaliteten på platen er utmerket. Men dette har kun vært et problem med GTA IV. Med andre spill, også lignende spill som Saints Row, har ikke dette vært noe problem. Jeg har fortsatt ikke fått min originalversjon av GTA IV, så jeg kan ikke si for sikkert at det er backupen som er problemet... Men det finner jeg forhåpentligvis ut senere i dag :)

Lenke til kommentar

Det virker litt hipp som happ hvem som opplever problemer med treg loading. Jeg opplever det selv, selv om kvaliteten på platen er utmerket. Men dette har kun vært et problem med GTA IV. Med andre spill, også lignende spill som Saints Row, har ikke dette vært noe problem. Jeg har fortsatt ikke fått min originalversjon av GTA IV, så jeg kan ikke si for sikkert at det er backupen som er problemet... Men det finner jeg forhåpentligvis ut senere i dag :)

Skal love deg du vil merke stor forskjell på GTA4 original og backup.

Saints Row kopi fungerer bra fordi de ikke streamer like mye som GTA4 gjør.

Først nå med GTA4 har problemet blitt veldig synlig for de med benq drev, fordi det er det første spillet som streamer såpass mye hele tiden.

Har du kopi av Mass Effect? Isåfall tipper jeg du opplever en del texture pop in der også?

Lenke til kommentar

Har flashet flere Arcade m/ Falcon HK og BenQ drev og ingen av dem har hatt nevneverdige forskjeller på innlastingstider sammenlignet med originaler. Selv med hastigheten satt til 5X blir det langt i fra 2-3 ganger lengre ladetider, vanligvis ikke mer enn 5-10 sekunder lengre på noe som tar 30 sekunder fra før.

Det er noen som har problemer med BenQ drevene sine, ja, men det gjelder langt i fra alle.

Lenke til kommentar
Skal love deg du vil merke stor forskjell på GTA4 original og backup.

Du har rett i det, originalen leses som den skal. :) Men, på xboxen til en kamerat av meg, som også er en BenQ iXtreme 1.41 - 8x, var det ingen problemer med kopien. Så dette med at backups loader saktere varierer nok en del, men jeg har ikke hatt problemer med noen andre spill enn GTA IV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...