Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Innkasso! trenger litt hjelp her !

Chrisss

Anbefalte innlegg

Hei jeg glemte betale en sats faktura i feburar, også plusselig har jeg fått en innkasso ! Den kom nå den uka som var! Det står innkasso påminnelse :S Det jeg ikke skjønner er jeg har ikke fått noe før nå! Så de har jo plusset på 712 kr i utenrettslige kostnader ! De har de lov til gjør det ? Første innkasso varslen jeg får ! Så innkassoen er opp i 1216 kr alt !

Håper dere skjønner hva jeg mener ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TULL - for det første så er det begrenset hvor mye man kan legge til i inkassosalær osv. Ikke bare å betale, sett først opp liste over hva det faktisk står i regningen at de mener du skal betale, vs det opprinnelige kravet.

har du flyttet siden du meldte deg inn i sats? Det kan isåfall forklare mangelen på varsler osv.

Men, list opp regningen her. Originalsum, purregebyr, renter osv. Så kan folk med peil svare på hva du skal betale.

Lenke til kommentar
TULL - for det første så er det begrenset hvor mye man kan legge til i inkassosalær osv. Ikke bare å betale, sett først opp liste over hva det faktisk står i regningen at de mener du skal betale, vs det opprinnelige kravet.

har du flyttet siden du meldte deg inn i sats? Det kan isåfall forklare mangelen på varsler osv.

Men, list opp regningen her. Originalsum, purregebyr, renter osv. Så kan folk med peil svare på hva du skal betale.

Hei, nei har ikke flyttet glemte bare betale ! Men hakke fått noe varsel ! Fikk bare en faktura som det står innkassominnelse ! Det er 730 kr i purregebyr å 20 kr i rente

Lenke til kommentar
Du skal jo først få en purring. Har du SATS på avtalegiro? Isåfall kan det hende at fakturaen du fikk var en purring fordi du ikke hadde dekning på konto dagen de skulle trekke avtalegiro.

Inkassovarsel

Du har krav på et inkassovarsel før et krav sendes til inkasso. Kravene til et inkassovarsel er:

det skal være skriftlig og på papir

fristen for å betale det opprinnelige kravet må ha utløpt

det skal i varselet bli gitt en betalingsfrist på minimum 14 dager

Merk deg at kreditor kan sende et inkassovarsel uten å ha sendt deg en purring på forhånd!

Hvis kreditor skal ta seg betalt for varselet, stilles det ytterligere krav. Det skal:

ha gått minimum 14 dager etter den opprinnelige betalingsfristen

opplyse om kravets størrelse

opplyse hva kravet gjelder

Lenke til kommentar

Problemet er ganske sikkert at SATS sier de har sendt inkassovarsel. Trådstarter sier han ikke har mottatt noe inkassovarsel.

På generell basis er trådstarter fucked. Selv om brev kan forsvinne i posten o.l., så er praksis sånn at hvis SATS kan sannsynliggjøre at de har sendt brevet, så har mottakeren også mottatt det.

Lenke til kommentar

Ok, har nsånn at de skal trekke være 20 i være månde.. Men jeg fikke ikke noe varsel eller noe, fikk kunn en innkasso påmindelse, saldo jeg skulle betale var 1246 kr !

Så jeg sa jeg kunne gå med betale 750 kr siden det har gått gått et par månde !

Lenke til kommentar
Ok, har nsånn at de skal trekke være 20 i være månde.. Men jeg fikke ikke noe varsel eller noe, fikk kunn en innkasso påmindelse, saldo jeg skulle betale var 1246 kr !

Husk på at sats har månedsavgift, de har sikkert satt på hva du skylder fra forrige måned + den nye måneden :).

Lenke til kommentar

Husk på at sats har månedsavgift, de har sikkert satt på hva du skylder fra forrige måned + den nye måneden :).

Neinei.. jeg har bare glemt i januar! Eller så har jeg betalt alle ! Vi får se hva de sier nå ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...