Arctic Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hadde lignende feil på en TV her. De omtalte kondensatorene hadde litt dårlige loddinger. Enkel sak for reperatøren å fikse. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Noen som vet hvor høy spenning det er i en TV? Nok til å få seg en ny hårstyle ! Lenke til kommentar
ArneMoe Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 skru bort bakdekselet, vær forsiktig slik at du ikke kommer i kontakt med noen komponenter, bruk en støvsuger med plast-tupp og fjern sug vekk rusket. Stor sansynlighet for at tv'en funker etter det. Niks. Det hjelper ikke å støvesuge TV'n i dette tilfellet. Jeg ville ha åpna TV'n og sett etter vakkelfeil. Trekker du ut strømledningen og venter litt med å åpne den, er det ikke farlig. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Noen som vet hvor høy spenning det er i en TV? Viss jeg ikke husker helt feil så er lærte jeg på skolen at vi kunne regne ca 1KV pr tomme billedrør. 28" 28000V Men det er jo bare å holde seg unna high tension trafoen.(Pluss ledningen som går derfra til billedrøret) På strømforsyningen så er det jo maks 230V og det er jo ikke noe å bry seg med. Er jo bare en liten karamell det Lenke til kommentar
xthal Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 På strømforsyningen så er det jo maks 230V og det er jo ikke noe å bry seg med. Er jo bare en liten karamell det ja.. 230V er ikke noe.. fikk det en hel del da jeg gikk elektro, trefase derimot kan være litt smerte *løpe og sette meggern i nakken på sjefen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå