Bombur61 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg har fått et gammelt TV av en kameat,men det det er et problem med det. Det skrur seg av etter jeg har hatt det på en stund. Det hadde gått fint viss jeg bare kunnet skru det på igjen med det samme, men det kan jeg ikke.. Det må stå og ha en "puase" så etter noen mitnutter så går det fint igjen. Noen som har vært borti det samme eller vet hvordan det kan fikses? Om jeg har kan fikse det selv eller om jeg må få noen utdannede tilå reparere det? Er litt kjipt å betale for å reparere for TVen mer enn det er verd. MVH Gabriel Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Vakkelfeil. Komponenter som blir varme "strekker" på bena. Etter en stund drar de seg løs fra printet når de blir varme. Hvis du åpner kassa og titter litt på printa kan man ofte se feilen med det samme. Hvis ikke kan man banke lett på vrangsiden av printa med skaftet på et skrujern for å finne løse komponenter. Når du har funnet feilen er det bare å lodde på nytt. Men vær forsiktig med pølsene. Det er forferdelig høy spenning i en TV, selv om den er avslått. Det gør ikke bare vondt, men det smeller også. :oops: Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Det kan jo også være en komponent som svikter. Jeg mener at innsiden av TV-er er for fagfolk. Høyspenning er farlig og det er lett å gjøre mer skade. Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 hehe Jeg tror jeg får noen fagfolk til å gjøre det.. Jeg håpet jeg bare kunne "støvsuge" det eller ..no men er det dyrt ? btw. takk Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Trur ikke det er så lurt og støvsuge inni en pc, du kan vel få deg et "skjokk" Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis du kommer over en snill servicemann og feilen er vakkel: 300-400 kroner. Noe billigere er vanskelig å få til. Blir som regel regnet én time uansett hvor fort det går. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Trur ikke det er så lurt og støvsuge inni en pc, du kan vel få deg et "skjokk" du mente tv ikkesant? :wink: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 bjaa skrev: Trur ikke det er så lurt og støvsuge inni en pc, du kan vel få deg et "skjokk" du mente tv ikkesant? "Yrkesnevrose" Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 ikke støvsuge med vanelig støvsuger, men sånt du sender den inn en plass så tar de ut alt støvet.. Lenke til kommentar
bug2k Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 skru bort bakdekselet, vær forsiktig slik at du ikke kommer i kontakt med noen komponenter, bruk en støvsuger med plast-tupp og fjern sug vekk rusket. Stor sansynlighet for at tv'en funker etter det. ps! pass på å være forsiktig slik at du ikke får støt. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Noen som vet hvor høy spenning det er i en TV? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Noen som vet hvor høy spenning det er i en TV? Rett rundt 25kV på det meste er ganske vanlig.... Lenke til kommentar
alos Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 er vel godt og væl 20k volt, men amperen er så lav at det ikker er no farlig så lenge du ikke har peace maker. Strømmen er ikke så ille som mange skal ha det til lenger opp i posten. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 er vel godt og væl 20k volt, men amperen er så lav at det ikker er no farlig så lenge du ikke har peace maker. Strømmen er ikke så ille som mange skal ha det til lenger opp i posten. Du kan bli god & skjelven etter et slikt støt Peacemaker er vel et gevær fra en eller anna bok/film? Pacemaker er sånn gamle folk med hjerteproblemer har. Lenke til kommentar
alos Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 beklager for den lille skrivefeilen, man kan bli litt skjelven ja, men ingen fykisk fare ved et slikt støt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Bare for all del husk å dra ut stikkontakten Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Bare for all del husk å dra ut stikkontakten Ligger en del spenning i systemet fordi, bla i kondensatorene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Bare for all del husk å dra ut stikkontakten Ligger en del spenning i systemet fordi, bla i kondensatorene. Vet det.. Men hvis stikkontakten er i så kan en risikere å få seg en SKIKKELIG salve! (Den strøm-mengden som er opplagra i kondensatorene er ingenting i forhold til den som kommer fra "elverket".) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Trur ikke det er så lurt og støvsuge inni en pc, du kan vel få deg et "skjokk" du mente tv ikkesant? :wink: ja, mente tv, men det er kun pc som står i hue på meg Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 er vel godt og væl 20k volt, men amperen er så lav at det ikker er no farlig så lenge du ikke har peace maker. Strømmen er ikke så ille som mange skal ha det til lenger opp i posten. Peace maker=Revolver som ble brukt på 1800-talls USA-western Pacemaker=Sånn hjerteting For stor forskjell til at jeg kunne la det gå upåaktet hen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå