mjo101 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hei! I morges når jeg kjørte til skolen begynte plutselig mopeden og røyke noe helt innsides.. luktet svidd av dette.. Syntes den ryker for mye når den er kald i tillegg? noen som vet hva dette er ? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 var sånn på min og når jeg hadde greid og legge presening over når den var varm så det smeltet på eksos potten, men det hadde vel du merket? kan jo være at det ligger noe inne i potten og Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Sykkelen min tar seg en sigg i blant den og. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvilken farge er det på røyken? Hvit, mørk, blåaktig...? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Hvilken farge er det på røyken? Hvit, mørk, blåaktig...? Blåaktig.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Regner med at det er 2-takter i snakker om.. Det er normalt at mopeden ryker blåaktig, spesielt når den er kald, men ikke så du røyklegger gata 50 meter bak deg.. Du kan ha blanda litt fet oljeblanding? Går mopeden dårligere enn før? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Regner med at det er 2-takter i snakker om.. Det er normalt at mopeden ryker blåaktig, spesielt når den er kald, men ikke så du røyklegger gata 50 meter bak deg.. Du kan ha blanda litt fet oljeblanding? Går mopeden dårligere enn før? Dette skjedde ikke når den var kald, hadde kjørt rundt 6-7 kilometer. merker av og til når det skjer at den ikke vil trekke så bra oppover da.. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Sykklen min har klart å slutte, Bare be den bestemme en dato, Så finner dere på noe morro den dagen så kanskje hun klarer å slutte Raportert. ---------------- Men til saken, det kan være at du har for feit blanding med olje i bensina hvis du blander rett i? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Et spam-innlegg slettet. Ber brukere om å holde seg til sak. Snorre Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det kan være simringen på veiva di som er gåen og at det kommer inn olje fra girkassa Men da var det rart at det skjedde bare når den var varm... Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det kan være simringen på veiva di som er gåen og at det kommer inn olje fra girkassa Men da var det rart at det skjedde bare når den var varm... På moped fyller du da vanlig motorolje som fordeles på hele motroren, veiva trenger også olje. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hvis du har egen oljetank bruker det på å være en regulator av noe slag som er koblet til gassen. Hvis det har blitt noe tull der, så kanskje motoren får for mye olje i perioder. Jeg tror det fungerer sånn at den gir mindre olje jo mer gass du gir, for da går pumpen fortere og ville gitt for mye olje om det ikke ble begrenset. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det kan være simringen på veiva di som er gåen og at det kommer inn olje fra girkassa Men da var det rart at det skjedde bare når den var varm... På moped fyller du da vanlig motorolje som fordeles på hele motroren, veiva trenger også olje. Så sant mopeden er 2 takt, noe jeg regner med at den er, så er det ikke samma olja som er på girkassa og veiva nei På girkassa er det vanlig motorolje, mens sylinder og veivhuset smøres av 2 takts olje som enten blandes i bensinen eller blir tilført den fra egen oljetank Hvis derimot simringene på veiva er dårlige kan det komme olje fra girkassa inn i veivhuset, og da ryker det mere og lukter brent olje ettersom den blir tilført altfor mye av det + at det er feil type Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Det kan være simringen på veiva di som er gåen og at det kommer inn olje fra girkassa Men da var det rart at det skjedde bare når den var varm... På moped fyller du da vanlig motorolje som fordeles på hele motroren, veiva trenger også olje. Så sant mopeden er 2 takt, noe jeg regner med at den er, så er det ikke samma olja som er på girkassa og veiva nei På girkassa er det vanlig motorolje, mens sylinder og veivhuset smøres av 2 takts olje som enten blandes i bensinen eller blir tilført den fra egen oljetank Hvis derimot simringene på veiva er dårlige kan det komme olje fra girkassa inn i veivhuset, og da ryker det mere og lukter brent olje ettersom den blir tilført altfor mye av det + at det er feil type Mopeden er jo helt ny så jeg har vel garanti på noe sånt som dette? det er egen olje tank så det skal jo regulere seg greit ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå