Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopeden røyker for mye ?

mjo101

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det er 2-takter i snakker om..

Det er normalt at mopeden ryker blåaktig, spesielt når den er kald, men ikke så du røyklegger gata 50 meter bak deg..

Du kan ha blanda litt fet oljeblanding? Går mopeden dårligere enn før?

Lenke til kommentar
Regner med at det er 2-takter i snakker om..

Det er normalt at mopeden ryker blåaktig, spesielt når den er kald, men ikke så du røyklegger gata 50 meter bak deg..

Du kan ha blanda litt fet oljeblanding? Går mopeden dårligere enn før?

Dette skjedde ikke når den var kald, hadde kjørt rundt 6-7 kilometer. merker av og til når det skjer at den ikke vil trekke så bra oppover da..

Lenke til kommentar
Sykklen min har klart å slutte, Bare be den bestemme en dato, Så finner dere på noe morro den dagen så kanskje hun klarer å slutte :)

Raportert.

----------------

Men til saken, det kan være at du har for feit blanding med olje i bensina hvis du blander rett i?

Lenke til kommentar

Hvis du har egen oljetank bruker det på å være en regulator av noe slag som er koblet til gassen. Hvis det har blitt noe tull der, så kanskje motoren får for mye olje i perioder. Jeg tror det fungerer sånn at den gir mindre olje jo mer gass du gir, for da går pumpen fortere og ville gitt for mye olje om det ikke ble begrenset.

Lenke til kommentar
Det kan være simringen på veiva di som er gåen og at det kommer inn olje fra girkassa

Men da var det rart at det skjedde bare når den var varm...

På moped fyller du da vanlig motorolje som fordeles på hele motroren, veiva trenger også olje.

Så sant mopeden er 2 takt, noe jeg regner med at den er, så er det ikke samma olja som er på girkassa og veiva nei

På girkassa er det vanlig motorolje, mens sylinder og veivhuset smøres av 2 takts olje som enten blandes i bensinen eller blir tilført den fra egen oljetank

Hvis derimot simringene på veiva er dårlige kan det komme olje fra girkassa inn i veivhuset, og da ryker det mere og lukter brent olje ettersom den blir tilført altfor mye av det + at det er feil type ;)

Lenke til kommentar
Det kan være simringen på veiva di som er gåen og at det kommer inn olje fra girkassa

Men da var det rart at det skjedde bare når den var varm...

På moped fyller du da vanlig motorolje som fordeles på hele motroren, veiva trenger også olje.

Så sant mopeden er 2 takt, noe jeg regner med at den er, så er det ikke samma olja som er på girkassa og veiva nei

På girkassa er det vanlig motorolje, mens sylinder og veivhuset smøres av 2 takts olje som enten blandes i bensinen eller blir tilført den fra egen oljetank

Hvis derimot simringene på veiva er dårlige kan det komme olje fra girkassa inn i veivhuset, og da ryker det mere og lukter brent olje ettersom den blir tilført altfor mye av det + at det er feil type ;)

Mopeden er jo helt ny så jeg har vel garanti på noe sånt som dette? det er egen olje tank så det skal jo regulere seg greit ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...