TRD4U Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jag har tre eldre PC`er stående som jeg har tenkt å gi litt mer ram. Men jeg er ikke helt sikker på hvor mye ram det er vits i å sette inn. Disse tre pc`ene bruker alle SDRAM PC100 eller PC133. Her er CPU-hastighetene: 1: 400 mHz 2: 500 mHz 3: 533 mHz Mengden ram og klokkehastigheten må vel være omtrent samsvarende, eller hva? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
SteinrQys Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hva har du tenkt å bruke pcene dine til da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Mengden ram og klokkehastigheten må vel være omtrent samsvarende, eller Det er ingen sammenheng mellom mengde ram og ramhastighet! Anbefalt mengde ram er avhengig av hva maskinen brukes til og hvor mye man er villig å bruke (samt evt. mangelnde støtte på hovedkort og operativsystem). Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Beklager litt unøyaktighet her . Jeg mente at mengden RAM og hastigheten på prosessoren (CPU) må være omtrent samsvarende. Med andre ord, det er ingen vits i å ha masse ram, og en vedig svak prosessor, eller motsatt. Tror jeg. Er det rett? Jeg skal ikke bruke PC'ene til annet en internettsurfing og arbeid med dokumenter, men ønsker jo at dette skal gå relativt raskt da. Skal vel kjøre Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå