Gå til innhold

Knust display! Skift sjøl!

Anbefalte innlegg

Skulle hjelpe mor å flytte litt på fryseboksen, og med w910i i brystlomma var ikke det så lurt. Bøyde meg ned og løftet til med brystet på kanten, resultat knust display.

Dro til Expert og fyren sa vi kunne prøve å ta'n på garantien, men det var ikke helt sikkert det gikk.

Får så tlf. 5-6 dager senere om at det ikke gikk på noe garanti, men de kunne skifte displayet for meg.

Pris: 1450,-

I mellomtiden hadde jeg surfet litt rundt, fant en svensk shop som kunne gjøre komplett det for 750,- skr. ink. garanti og frakt begge veier. Danske mytrendyphone hadde løst display til 321,97,- ink frakt!!!!!!!

Jeg sa til fyren på Expert at jeg skulle ha tilbake tlf. min, men det kostet 350,-! Litt forbanna over at jeg ikke hadde blitt opplyst om dette når jeg leverte tlf. sa han at det stod med liten skrift på kviteringa når jeg leverte den. Tusla bort et par dager senere og skulle hente den... vips så var det 422,- istedet. 72,- i frakt au. Så viser det seg at tlf. ikke er rørt engang. Snakk om flåeri.

Stikker hjem og bestiller løst display, men da hadde de selvfølgelig gått tom på lager så det går ca 3 uker. Så en morgen dumper det en liten pakke i postkassa.

Jeg iler inn og finner frem geniale-multi-mini-bits-trekker-settet-fra-clas-olson

skyver opp tlf. og ut med batt

skrur ut 2 t6 skruer

pirker av beskyttelsetape på skruene bak på displayet med en nål

skrur ut 2 kryssporskruer

vipper av frontdekselet

skrur ut 1 kryssporskrue på kontaktplata

pirker av kontakten med flat-trekker

Vola... displayet er løst

Reverserer så prosessen.

Tok meg ca. 10 min.

Pris: 422,- + 322,- = 744,-

Har ikke gitt opp tanken å få litt refunder av Expert ennå mhp. frakta, for i ettertid har jeg hørt at ingen får knust display på garanti.

Så egentlig skulle dette ha kostet meg kun 322,-!!!!

Så mitt råd som har fått ditt display knust:

Gjør det sjøl, det er ikke vansklig!

Kjøp deg et mini-bits-set til 149,-, (dette bør du ha uansett!!)

Finn demonterings-guide for din tlf. på nettet

Kjøp orginalt løst display fra en svensk eller dansk web-shop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen løsning er og ha forsikring på telefonen og ta det via den.

Absolutt verdt 20-40kr/mnd. Får du en mandagstelefon er det bare og hive den i bakken og få en ny som fungerer bra også (anbefaler dog ikke dette, da det mest sannsynlig strider mot vilkårene i forsikringsavtalen).

Lenke til kommentar

Har sett på noen av de videoene som ligger på nettet. Det er direkte morsomt å se på de. Flere av de som legger ut disse videoene har ikke snøring på hva de holder på med. Flere av de er direkte skadelig for telefonen. Noen ganger vet jeg ikke om jeg skal le eller grine. Feilene er skikkelige ille noen ganger. Så i steden for kun et knust display så kan du raskt ende opp med et apparat som f.eks slår seg av og mister dekning i tillegg.

Er vel også litt trist om du kjøper et display for et apparat som ikke lar seg reparere. Eller om du får et display med andre drivere enn det telefonen din skal ha.

Lenke til kommentar

Absolutt verdt 20-40kr/mnd. Får du en mandagstelefon er det bare og hive den i bakken og få en ny som fungerer bra også (anbefaler dog ikke dette, da det mest sannsynlig strider mot vilkårene i forsikringsavtalen).

hehe. det strider ikke bare mot forsikringsvilkårene, det strider mot norsk lov

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Hehe, mest vanlige forsikringssaken hos oss er overkjørte telefoner. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...