Skyline1 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) .. Endret 11. mai 2008 av Skyline1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Du kan ta ingeniørforkurs, eventuelt lese de manglende matte fagene selv/Bjørknes. edit: Det heter master i teknologi nå. Samt at vanlig ingeniør er 3år og master i teknologi(sivilingeniør) tar 5 år. Endret 28. april 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Takk for infoen. Hvor og når kan jeg ta et slikt forkurs? Hvor lenge varer det? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det varer vel et år eller et semester. Det er antageligvis veldig krevende, så stay sharp. NTNU har bl.a et slikt kurs, om jeg ikke bommer helt fullstendig. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) De fleste høyskoler/universiteter som har realfaglig utdannelse tilbyr slikt. EDIT: etter videregående. Endret 28. april 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Det varer vel et år eller et semester. Det er antageligvis veldig krevende, så stay sharp. NTNU har bl.a et slikt kurs, om jeg ikke bommer helt fullstendig. Så for å ta et slikt kurs trenger jeg ikke å ha R matematikken? Jeg kan ta matematikken gjennom kurset? Er det noe snitt/karakterer for å komme inn på dette kurset? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du må skille mellom ing. og siv.ing. Når det gjelder siv.ing., er det visst rimelig krevende og teoretisk, mao. bør du ha anlegg for abstrakt tenkning (og da især hva gjelder det matematisk-logiske). Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Siv. Ing (Master i teknologi) på NTNU krever også at du har minst karakter 4 i matematikk (3. klasse matematikk hva nå det heter disse dager. Gamle 3MX). Ruyk: Hvis det ikke har skjedd noe de siste par årene så har ikke NTNU forkurs. Skyline 1: Hvordan det er med opptak på disse kursene varierer. Hvor i landet har du tenkt å ta det? De fleste høyskoler tilbyr slike forkurs. Med et såpass lavt snitt som 3 så bør du nok også se litt på hvilke linjer du kan komme inn på. Du må også regne med å jobbe vesentlig hardere på skolen enn du har gjort nå, da dette er på et helt annet nivå faglig enn det du har på videregående. Noen forkurs: Trondheim: http://www.hist.no/content.ap?thisId=514 Oslo: http://www.hio.no/content/view/full/2784 Bergen: http://www.hib.no/studier/studie.asp?studieID=FORKURS Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Min feil stadskle. Jeg tenkte på NITH: http://www.nith.no/meny/studier/forkurs Et slikt forkurs vil vel kvalifisere til studier ved NTNU(siv.ing)? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nei, den gir bare adgang til å søke opptak hos NITH på sine ingeniørlinjer. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Nei, den gir bare adgang til å søke opptak hos NITH på sine ingeniørlinjer. Njaa, skeptisk 1) NITH har ikke ingeniørlinjer som de tar opp studenter til lengre. 2) Ingeniørforkurs gir muligheter for opptak til ingeniørstudie overalt, dog er ikke siv.ing en standard ingeniørlinje. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Kunne jeg skyte inn et spørsmål som jeg lurer på også angående ing.studier? Har søkt 3-årig bachelor på Høgskolen i Vestfold på produktdesign. Blir det vanskelig for meg der siden jeg ikke har hatt kjemi og 3FY? Har et bra snitt og jeg er innstilt på å jobbe hardt, både i sommerferien og når det starter. Men jeg har som sagt bare hatt 3mx og 2FY. Kjemi-faget dukker jo opp så.. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det går sikkert greit. Av egen erfaring (riktignok fra siv.ing. NTNU, som antagelig er en del vanskeligere enn vanlig ing.), holder videregående så lavt nivå at man tar det igjen på kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå