HDSoftware Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Heisan folkens Jeg har en laptop med Vista Home. Der har jeg delt ut en katalog, men jeg får ikek til å lese den fra maskiner i et domene. Dette er jo helt dustete. Jeg har delt katalogen med "Alle" som eier og ser derfor ingen grunn til at den ikek skal kunne ses fra en hvilken som helst annen maskin i nettet. Faktisk er det sånn at jeg får beskjed om at brukerkonto ikke finnes når jeg dobbeltklikker på komputernavnet i Netwerk på maskinene i Domenet. Betyr dette egentlig at Workgroup nettverk og Domene nettverk ikek lenger kan komunisere sammen? Vet jo at man ikek kan melde en HOME edition inn i domenet, men det bør jo ikke bety at jeg ikke kan bruken i samme nett. I hvertfal var det ikek slik før fordi man da fikk anledning til å skrive brukernavn og passord. Får ikke engang det... mvh Ole Håper noen vet noe om dette.. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Fiksa det selv. Dette er helt idiotisk, men når jeg åpnet en DOS boks og skrev: NET USE Z: \\Lapptopnavn Password /USER:Username så bare virka plutselig alt sammen skjønner ingen ting Ole Endret 28. april 2008 av HDSoftware Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg syns hele Vista og domener er merkelig. Forrige gang brukte jeg NET USE som deg, idag skulle jeg inn på serveren med en ny Vista Home Premium. Hva jeg gjorde? Jeg koblet til det trådløse nettet på jobb og aktiverte fildeling på vista-maskinen, og skrev \\[servernavn] i adressefeltet i utforsker. Så var jeg direkte inne Jeg sjekket så "alle nettverk" på en av kontorpcene(xp), hvor det vanlige jobbnettverket dukket opp, samt en ny, "workgroup", som da inneholdt den nye vistamaskinen. MAO gikk fildeling mellom server/domene og vista home-maskinen knirkefritt, og uten baluba. Så det eneste man da mangler er vel å kunne logge seg på domenet fra oppstart, og kanskje exchange-tjenester. Ellers blir det jo akkurat som å ha den i domenet. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Blir ikke helt det samme, server brukes jo til mer enn bare fildeling. f.eks utrulling av programvare, gpo osv vil ikke virke på maskiner som ikke er medlem i domenet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Absolutt ikke det samme, det er riktig. Men, når man googler "vista home domain" så er 99% av svarene "nei, du kan ikke koble vista til et domene". Svar som i mine øyne gir inntrykk av at man kan glemme kobling overhodet. Det at man faktisk kan fritt dele filer(og linke?) er jo et ganske stort apropos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå