Gå til innhold

Grand Theft Auto IV inntrykk, tips og triks!

Anbefalte innlegg

Myagos skrev:
  glx-rider skrev:
Jeg synes at spillet generelt er veldig bra! minuser er: Veldig mørkt enkelte ganger(vanskelig å spille hjemme når det er lyst ute), litt for lett å slippe unna politi i forhold til det gamle systemet...

Det er jo ikke spillet sin skyld for at du ikke klarer å mørklegge rommet ditt? ;) Mørkningen kan du også enkelt fikse ved å ta opp lysstyrken som er i options.

Ellers er jeg enig i at det skulle vært litt vanskligere å slippe unna politi, men nå har jeg spillt det så lite at det meste jeg har fått etter meg er to stjerner.

Jeg har allerede skrudd opp brightness litt for når jeg spiller når rommet er mørkt,(siden jeg synes spillet er for mørkt i utganspunktet) men med for mye brightness så ser det bare rart ut når det er dag i spillet. Er ikke ekspert, men synes at det mørke i spillet ikke skulle vært så mørkt i utganspunktet, om noen skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Myagos skrev:
  glx-rider skrev:
Jeg synes at spillet generelt er veldig bra! minuser er: Veldig mørkt enkelte ganger(vanskelig å spille hjemme når det er lyst ute), litt for lett å slippe unna politi i forhold til det gamle systemet...

Det er jo ikke spillet sin skyld for at du ikke klarer å mørklegge rommet ditt? ;) Mørkningen kan du også enkelt fikse ved å ta opp lysstyrken som er i options.

Ellers er jeg enig i at det skulle vært litt vanskligere å slippe unna politi, men nå har jeg spillt det så lite at det meste jeg har fått etter meg er to stjerner.

Eg likte ikkje at det var så mørkt, så eg stilte inn brightness 2 hakk opp og contrast 1 hakk opp. Blei mykje bedre :D

Lenke til kommentar
  Mompen skrev:
Hvordan fungerte det nye skytesystemet igjen? :p

Står midt i en heftig skuddveksling og finner ikke ut hvordan jeg skyter mens jeg står i dekning.

Sikt, med LT, og "lock on" (for 360) og skyt med RT. Du trenger bare å trykke på RT for å skyte mens i dekning. Men du må være nærme nok kanten slik at du kan bøye deg rundt.

Lenke til kommentar
  Skalle skrev:
Noen som har klart Three Clover missionen enda? Jeg dreit meg så jævlig ut på slutten. Løp bare bort og skulle kapre en bil som stod midt i purkebilklynga så jeg blei skutt. Det var så teit og jeg blei så irritert på meg selv at jeg måtte bare slutte å spille nå. God natt ;)

Greide det nå nettopp. Sjukt fett mission! :thumbup:

Lenke til kommentar

Spilte free mode med 3 kompiser i går. (At jeg enda ikke har prøvd singleplayeren er vel blasfemi her. :))

Et par tøffe ting jeg fant ut i går:

- En kan forskanse seg i de Burger Kingene rundt omkring på mapet. Blir veldig tøffe skuddvekslinger når politiet prøver å storme deg.

- Passasjerer i helikopter kan bruke tohåndsvåpen.

- Man kan invite venner mens man er i et spill (kanskje opplagt, men mange spill som ikke skjønner at dette er veldig nyttig)

Ting jeg synes burde vært med i spillet:

- Passasjerer i uansett kjøretøy burde fått bruke tohåndsvåpen.

- Burde vært flere plasser å forskanse seg i.

- Burde vært litt open country et sted på kartet. Det er litt for mye by.

Lenke til kommentar
  Skalle skrev:
  SirTommy skrev:
Greide Walk Free achievement!

Skal si purken var aggressiv.

Dette spillet blir bare bedre og bedre :woot:

Var det den med 5 minutter med 6 stjerner? Greide du det uten å bruke trikset med mopeden på togskinnene her som en annen kar nevnte?

Hei

Nei dette var getaway fra 4 stjerner.

"Walk Free (50) - Lose a 4-star Wanted Level by outrunning the cops. "

Rista av meg bilene, så gjemte meg under ei bro for heliet.

Steike som dette spillet ruler. Ler så jeg griner enkelte ganger av tingene de sier på radioen, Weasel News!

Og Brucie er knall!

Lenke til kommentar

Flere som har funnet "tilfeldige" oppdrag på gata? Har truffet et par stykker som har gitt meg oppdrag uten videre. En av dem var Badman (kompisen til Jacob). Så et snodig ikon på minimappet (tror ikke det var på kartet) og der sto han på et hjørne. Var veldig kult oppdrag og.

Lenke til kommentar
  KriFos skrev:
Hvor finner man helikopter egentlig? har leita og leita på flyplassen i øst og rundt omkring ellers også men finner ikke noe... Blei knerta i sted av noen på helikopter så det må da være en plass :p

Fant, helikopterne er omtrent helt nord på flyplassen - 3 stk står pent på rad og rekke og venter :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i kniv i spillet? Er 33% uti spillet.

Eneste kniv jeg har vært borti var den ene fighten på starten, hvor man lærte å sloss, hvor man kunne disarme folk osv.. Men denne kniven plukket jeg jo ikke opp.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er vel noe av det beste jeg har vært borti, litt dumt med / blur + kornete skygger. men dette kan være noe som har med min tv og gjøre, eller noen finner ut av åssen man kan fixe det. ødelegger ikke min opplevelse.

kjøringen er dritbra, elsker hvordan bilene oppfører seg, cover systemet er bra, grafikken er herlig. Alt er sweet. Bare synd min 60gb ps3 har en del problemer med freezes, klarer ikke lese disc etc...finner vel ut av det :)

Lenke til kommentar
  Vintermåne skrev:
Jeg fikk akkurat beskjed av en kar på msn om at det ikke er gang wars som i SA. Kan noen bekreefte dette? I tilfelle gidder jeg ikke å kjøpe spillet, for gang wars var ALT i San Andreas.

Vennen din har nok rett :)

Men for all del, kjøp spillet!!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  Mompen skrev:
  Vintermåne skrev:
Jeg fikk akkurat beskjed av en kar på msn om at det ikke er gang wars som i SA. Kan noen bekreefte dette? I tilfelle gidder jeg ikke å kjøpe spillet, for gang wars var ALT i San Andreas.

Æsj, gang war var virkelig no jeg kunne bruke flere dager i strekk på i SA fordi det var så underholdende. Ikke at jeg tviler på VI, men ble en smule skuffa når jeg hørte det.

I tillegg må jeg ta ut mange tusen kroner av banken for å få kjøpt meg konsoll og spill til dette da. Hva koster en ps3 om dagen?

Lenke til kommentar
  Vintermåne skrev:
  Mompen skrev:
  Vintermåne skrev:

Æsj, gang war var virkelig no jeg kunne bruke flere dager i strekk på i SA fordi det var så underholdende. Ikke at jeg tviler på VI, men ble en smule skuffa når jeg hørte det.

I tillegg må jeg ta ut mange tusen kroner av banken for å få kjøpt meg konsoll og spill til dette da. Hva koster en ps3 om dagen?

Husk på det at IV ikke er noe gangsta spill, ivertfall ikke der hovedpersonen selv er gangsta. Hovespersonen i spillet, Nico, er uansett helt sinnsykt kul og det at de har kuttet ut "gangstah" faktoren synes jeg gjør spillet mye bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...