Gå til innhold

Grand Theft Auto IV inntrykk, tips og triks!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

likte ikke grafikken, skygger på avstand blir blurra (kornete blurra) og teksturer blir uklare og "brusete". i tillegg til dette har jeg fps drops hele tiden (360).

ble selvfølgelig mer vant til dette etterhvert, men det var kjedelig at gta på konsoll skal forbli en skuffelse.

OM spillet og grafikken hadde vært som den skulle, hadde dette vært så sykt som det ble hypa opp til.

(skylder mest på hardware egentlig)

når dette kommer til PC, da skal jeg kose meg as!

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet i går ettermiddag så har kun spilt en times tid så langt. Jeg hadde planlagt å kjøpe PS3-versjonen, men slik gikk det ikke da det eneste eksemplaret de hadde igjen i butikken var til Xbox360.

Bortsett fra grafikken, naturlig nok, er det ingen dramatisk forskjell i forhold til tidligere versjoner. Dette er GTA både på godt og vondt, bare så uendelig mye mer GTA. En helt fantastisk virtuell verden som er så detaljrik, så omfattende og levende at det kan ta pusten fra noen og enhver. Jeg liker alt jeg har sett hittil, bortsett fra én ting: kameraføringen. Den synes jeg fungerer særdeles dårlig og er faktisk direkte ødeleggende for spillopplevelsen for min del. Jeg fatter ikke hvorfor Rockstar ikke kan legge seg på en noe mer "standardisert" linje her, eller i det minste gjøre det mulig å velge. Nå har jeg ikke finkjemmet innstillingene, så kanskje den muligheten allerede er der, men tror det ikke, dessverre.

Lenke til kommentar

Litt enig med aril angående kameraføring. Synes ikke den er optimal, i hvertfall ikke til fots. Og det at han lener seg såpass kraftig når han går rundt gjør meg nesten sjøsyk.

MEN.. for all del. Synes GTAIV totalt sett virker kanon-bra og kommer til å investere fryktelig mange timer i det :thumbup: Jeg synes også at bilkjøringen nå faktisk er blitt bedre enn før. Mer utfordrende.

Lenke til kommentar

For de som synes det går treigt i starten, som jeg også er enig i, tar det seg opp veldig mye når du låser opp den lille øye øverst til høyre på kartet, derfra er det masser av morsomme oppdrag, fulle av humor :D Digger dette spillet noe enorm, fysikken og grafikken imponerer meg bare mer og mer jo mer jeg spiller!

Lenke til kommentar
To spørsmål:

1. Går det an å slå av radioen?

2. Kan man skjule våpen i jakken slik at man ikke trenger å manuelt velge våpen hver gang man trenger det?

1. ja du kan skru av ved og holde til venstre en liten stund

Lenke til kommentar
Litt enig med aril angående kameraføring. Synes ikke den er optimal, i hvertfall ikke til fots. Og det at han lener seg såpass kraftig når han går rundt gjør meg nesten sjøsyk.

Spillte litt i går og vi irriterte oss over kamera og til-fots-kontrollene i starten, vi også, men om litt ble man vant til det og alt passer bare så bra sammen. Det er langt fra perfekt og presist, men det er bare så underholdene å løpe rundt i rare, store sirkler med et veldig spesielt kamera når man prøver å kverke hverandre. :p

Det gjør bare alt så ekstra komisk.

Merker egentlig at det er umulig å prøve å spille noe seriøs multiplayer i spillet her fordi det hele tiden skjer så mye sært og komisk at dersom man skal irritere seg over det så er det bare å slå av spillet.

F.eks bare det å gå inn og ut av en bil er jo noe som bare går bra 1 av 5 ganger. De resterende 4 gangene ender man opp under dekkene eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Ikke les hvis du ikke vil vite noe om fremtidige spoilere. Men vil gjerne ha litt hjelp på denne fordi jeg ser ikke helt hvordan jeg skal komme meg videre her.

Det er på oppdrag "The Snow Storm". I det sykehuset hvor kokainhandelen går for seg. TA de gansterene er dritlett, men så når purken kommer sliter jeg. Det kommer bare flere og flere og jeg blir til slutt drept. Noen som har noen gode tips? Det hjelper ikke akkurat å bare løpe ut :(

Edit : Er på oppdrag hos Elizabeth eller hva hun heter. Oppdraget hetter The Snow Storm.

(Takk tjalla)

Endret av Skalle
Lenke til kommentar
Ikke les hvis du ikke vil vite noe om fremtidige spoilere. Men vil gjerne ha litt hjelp på denne fordi jeg ser ikke helt hvordan jeg skal komme meg videre her.

Det er på oppdrag "The Snow Storm". I det sykehuset hvor kokainhandelen går for seg. TA de gansterene er dritlett, men så når purken kommer sliter jeg. Det kommer bare flere og flere og jeg blir til slutt drept. Noen som har noen gode tips? Det hjelper ikke akkurat å bare løpe ut :(

Uten å ha sett hva du skriver så er det kanskje en fordel å skrive hvor du er (ikke i spoilern) sånn at de som er forbi det punktet kan hjelpe deg uten å risikere spoilers. Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Edit : Er på oppdrag hos Elizabeth eller hva hun heter. Oppdraget hetter The Snow Storm.

(Takk tjalla)

Hehehe. Joda det er bare å....

....løpe ut. Det er mye enklere enn å skyte alle politifolkene når de kommer fra alle kanter. Hvis du starter å løpe med en gang (da du bare har en stjerne) er du nesten helt borte ved den nærmeste bilen før du har tre stjerner og the shit hits the fan.

RUN FOREST, RUN!

Lenke til kommentar
Jeg er målløs av dere som mener det er dårlig grafikk på dette spillet. I mine øyne er det noe av det beste jeg har sett.

og hva sammenlikner du med da? wolfenstein? duke3d? dette ser helt jævlig ut i mine øyne. (sammenlikner jeg med san andreas på pc med alt på fullt er det natt og dag)

- Hvis du er under tbanen , se på der sola går igjennom skinnene og treffer bakken.

- Se om du kan gjenkjenne ansiktet på noen som står mer enn 3 meter unna deg.

Er ikke det at gta skal handle om grafikk, men når grafikken er sterkt "lobotomert" for å greie fps-krav fra MS, men har store FPS drops SAMTIDIG! da blir det for drøyt.

klinte til inn i en folkemengde istad, med noen bord og stoler i veien, hadde under 10fps hele scena. hakker så jævlig at jeg får vondt i hodet.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Greide Walk Free achievement!

Skal si purken var aggressiv.

Dette spillet blir bare bedre og bedre :woot:

Var det den med 5 minutter med 6 stjerner? Greide du det uten å bruke trikset med mopeden på togskinnene her som en annen kar nevnte?

Lenke til kommentar
likte ikke grafikken, skygger på avstand blir blurra (kornete blurra) og teksturer blir uklare og "brusete". i tillegg til dette har jeg fps drops hele tiden (360).

ble selvfølgelig mer vant til dette etterhvert, men det var kjedelig at gta på konsoll skal forbli en skuffelse.

OM spillet og grafikken hadde vært som den skulle, hadde dette vært så sykt som det ble hypa opp til.

(skylder mest på hardware egentlig)

når dette kommer til PC, da skal jeg kose meg as!

Jaja da må jo du ha hardware klar til pc, du må nok ut med 8000kr ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...