Gå til innhold

Grand Theft Auto IV inntrykk, tips og triks!


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor folk savner tattoo, klær, hår osv. Det er jo ikke viktig for å være et godt action spill. Selv likte jeg at spillet har blitt mer realistisk, Niko er mye tøffere en forgjengeren CJ.

Melee systemet er mye bedre, du kan gjemme deg bak det beste, og enten skyte cover fire eller sikte-skyte. Fysikken synes jeg er magisk, hvordan folk flyger, beveger seg, reagerer på ting som skjer rundt seg. Synes slikt er viktigere enn tatoveringer på kroppen.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit spill, men etter alle de enormt gode omtalene er jeg ganske skuffet. Spillet er en stor skuffelse i forhold til San Andreas. Hvorfor?

 

- Ingen fly

Ikke så rart det med flya da...

Det er vel med tanke på 11 september...

 

Skjønner ikke hvorfor folk savner tattoo, klær, hår osv. Det er jo ikke viktig for å være et godt action spill. Selv likte jeg at spillet har blitt mer realistisk, Niko er mye tøffere en forgjengeren CJ.

Enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Rockstar har jo masse små detaljer, og jeg synes absolutt flere klær, tattoo og hår hadde vært en fin ekstrating for å lage en karakter som DU liker.

 

PS: Det med fly og 11. september:

Jeg tviler at det er grunnen til at de har kuttet ut fly. Jeg tror heller det er fordi det kun er en flyplass i byen og at arealet du spiller på ikke er like stort som i San Andreas.

Man kan absolutt gjøre terrorangrep i GTA IV også. Hold en granat i hånda, løp inn i en butikk/folkemengde/bilkø og detoner deg selv i lufta, du vil da høre for.eks. ''we have a possible terror attack in west park'' elns.

Lenke til kommentar

For det første: Det finnes koder.

 

For det andre: Spillet er satt til 2008 (har jeg rett)? og mobilbruk er utbredt.

 

Men en ting som ER irriterende med dem er måten de kan finne på å stoppe deg på.

Si at du har politiet etter deg på motorveien.. Hvilken mentalt stabil person vil røve å stoppe en skurk ved å frontkollidere med han i 250km/t?

Lenke til kommentar

Litt kjipt at man ikke har noen mulighet for overraskende bakholdsangrep med kniv, balltre eller nevene.

 

Coversystemet er til og med på mange måter bedre enn det i Gears og War, fungerer strålende, selv om det kan bli litt tungt å bevege seg mens man er bak cover.

Lenke til kommentar

 

Greit spill, men etter alle de enormt gode omtalene er jeg ganske skuffet. Spillet er en stor skuffelse i forhold til San Andreas. Hvorfor?

 

- Ingen gjengområder

- Ikke mulig å bygge muskler eller bli feit

- Kartet er mindre

- Ingen landeveiområder

- Lite klær

- Ingen tatto og klær muligheter

- Mye penger, men lite å bruke pengene på

- Lett å flykte fra politiet. Selv på 6 stjerner er det bare å hive seg inn i et helikopter, og du kommer deg som regel ALLTID unna AI-helikopterne. På San Andreas ble du skutt ned av jagerfly.

- Hvor har ambulanse og brannbiloppdragene tatt veien?

- Ingen fly

- Du kan ikke svømme under vann

- Ingen fallskjerm

- Du kan ikke kjøpe eiendom

- Mange poengløse og kjedelige sideoppdrag. F.eks taxi-oppdragene til Roman. Poenget er å kjøre fra A til B og komme frem i livet. Om bilen er smadret spiller ingen rolle så lenge man kommer frem. Å holde vennene fornøyde blir kjedelig i lengden, da man går lei av å gjøre det samme om og om igjen.

- Scriptete "chase-oppdrag".

 

 

Alt i alt en forbedret utgave av GTA 3.

 

 

Mye av samme grunnen jeg liker spillet bedre enn SA...

Som noen nevnte så savner også jeg muligheten til å gjøre ett snikdrap med kniv.

Synes også at den masinga om å finne på ting til enhver tid er noe kjedelig... Blir litt for ofte...

Lenke til kommentar
Greit spill, men etter alle de enormt gode omtalene er jeg ganske skuffet. Spillet er en stor skuffelse i forhold til San Andreas. Hvorfor?

 

- Ingen gjengområder

- Ikke mulig å bygge muskler eller bli feit

- Kartet er mindre

- Ingen landeveiområder

- Lite klær

- Ingen tatto og klær muligheter

- Mye penger, men lite å bruke pengene på

- Lett å flykte fra politiet. Selv på 6 stjerner er det bare å hive seg inn i et helikopter, og du kommer deg som regel ALLTID unna AI-helikopterne. På San Andreas ble du skutt ned av jagerfly.

- Hvor har ambulanse og brannbiloppdragene tatt veien?

- Ingen fly

- Du kan ikke svømme under vann

- Ingen fallskjerm

- Du kan ikke kjøpe eiendom

- Mange poengløse og kjedelige sideoppdrag. F.eks taxi-oppdragene til Roman. Poenget er å kjøre fra A til B og komme frem i livet. Om bilen er smadret spiller ingen rolle så lenge man kommer frem. Å holde vennene fornøyde blir kjedelig i lengden, da man går lei av å gjøre det samme om og om igjen.

- Scriptete "chase-oppdrag".

 

 

Alt i alt en forbedret utgave av GTA 3.

 

Jeg må si meg enig på alle punktene du nevnte. Jeg savnet rolle-spill delen av spillet , pluss at liberty city faktisk virket knøttliten i forhold til san andreas, SÆRLIG når man satte seg inn i et helikopter. Det å ikke kunne kjøpe hus og ha ting man kunne bruke penger på var også utrolig dumt.

 

San andreas var så enormt, med så mye variert landskap samtidig at man kunne fly MYE høyere og hoppe fallskjerm, noe jeg digga.Var en utrolig deilig følelse å komme seg ut av byen og dra ut på landet husker jeg. Savnet også stats på stuntjumps, dvs, hvor langt man hoppa osv. I tillegg må jeg si at historien til gta 4 var litt for trist, gjelder slutten og.

 

Men men, hadde det jo dritkult mens jeg spilte. Ble rundt 110+ timer til slutt. Fortjener ikke en 10`er, saærlig i forhold til san andreas, som jeg faktisk tror jeg plukker opp igjen etterhvert :p

 

edit:

Grafikken og fysikken er jo såklart konge i gta 4, men jeg ville heller foretrukket et langt større areal som i SA, samt kule ting man kan kjøpe/gjøre istedenfor "realisme i form av at man ikke kan gjøre køddeting.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Nei. Man kan bare ikke få acheivments med den nye saven med cheats. Loader du den gamle, er alt som normalt.

 

Jeg bruker cheats på min normale save, men da bare for FBI bilen og Super GT.

Det er bare på cheats som; Full health and armor, Full health armor and ammunition, Weapons tier 1, Weapons tier 2, Remove Niko's wanted level, som gjøsr at man ikke kan låse opp achievmentsene: Cleaned The Mean Streets, Finish Him, One Man Army og Walk Free.

 

FBI bilen bruker jeg bare når jeg trenger politidatabasen.

Lenke til kommentar
Greit spill, men etter alle de enormt gode omtalene er jeg ganske skuffet. Spillet er en stor skuffelse i forhold til San Andreas. Hvorfor?

 

- Ingen gjengområder

kan ikke påstå at jeg savner det. dessuten er ikke storyen lagt opp slik at du blir med i en gjeng.

 

- Ikke mulig å bygge muskler eller bli feit

det var greit nok i san andreas. savner det ikke. ble for mye fokus på det.

 

- Kartet er mindre

detaljene og grafikken er bedre, det tar mer plass, xbox 360 har kun støtte for dvd plater, ergo er de begrense til ca 9gb.

 

- Ingen landeveiområder

her er jeg enig, det er litt surt, men det kommer nok i utvidelsespakkene til gta4

 

- Lite klær

dette skulle jeg også hatt mer av. kan ikke se en god grunn til å ikke ha et par butikker til.

 

- Ingen tatto og klær muligheter

det var kult sist gang, plus at da passa det bra med storyen og det at du var i en gjeng. savner det ikke.

 

- Mye penger, men lite å bruke pengene på

målet er vel å bli rik, men kunne vært kult å ha et par eiendomer å kjøpe.

 

- Lett å flykte fra politiet. Selv på 6 stjerner er det bare å hive seg inn i et helikopter, og du kommer deg som regel ALLTID unna AI-helikopterne. På San Andreas ble du skutt ned av jagerfly.

san andreas hadde militæret. det er vel ingen militærbase i new york som jeg vet om.

 

- Hvor har ambulanse og brannbiloppdragene tatt veien?

kan ikke si jeg savner det så veldig. dessuten er politi oppdraga forbedra.

 

- Ingen fly

kun 1 by og bare 1 flyplass. helikopter holder lenge

- Du kan ikke svømme under vann

de fleste kjøper ikke gta for å svømme under vann, dessuten var det dritt kjedelig å svømme rundt etter hidden packages i SA. og nei, jeg jukser meg ikke til de pakkene.

- Ingen fallskjerm

dette savner jeg

 

- Du kan ikke kjøpe eiendom

litt kjipt, men du får jo totalt 3-4 safehouses. og new york city har ikke akkurat mye feite eneboliger heller.

 

- Mange poengløse og kjedelige sideoppdrag. F.eks taxi-oppdragene til Roman. Poenget er å kjøre fra A til B og komme frem i livet. Om bilen er smadret spiller ingen rolle så lenge man kommer frem. Å holde vennene fornøyde blir kjedelig i lengden, da man går lei av å gjøre det samme om og om igjen.

litt moro at du nevner dette og samtiig klager over at de ikke har tatt med brannbil og ambulanse oppdrag, som jeg synes var de verste i tidligere spill.

 

- Scriptete "chase-oppdrag".

hvordan ville du gjordt det?

 

 

Alt i alt en forbedret utgave av GTA 3.

det stemmer. men så må du huske på at vice city og san andreas er oppfølgere til gta 3, ikke enkeltstående spill, så nåpr neste gta kommer ut så blir det nok mer slik som i san andreas eller vice city. jeg regner med at de lanserer en ny gta "by tittel" som er en oppfølger til gta 4.

ellers så vil jeg bare nevne en gang til at den begrensa lagringsplassen på dvd platene har gjort sitt for at spillet ikke er så stort som mange håpa på. vi får håpe på at de velger å bruke 2 plater neste gang så vi kan få mer av alt, slik som san andreas. dessuten, dersom de putter "alt" i dette spillet, hva skal de da ha i oppfølgeren?

 

når det er sagt så vil jeg si at jeg liker SA best kartmessig sett, gta 4 sin story best og muligens tommy versetti (vice city) som beste hovedperson. men niko bellic er rå han også.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...