Gå til innhold

Grand Theft Auto IV inntrykk, tips og triks!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar meg kun en liten pause for å skrive dette ;)

 

Jeg kjøpte PS3 versjonen og ble første gangen jeg startet spillet litt forundret over grafikken, den var liksom ikke helt der jeg hadde trodd. MEN etter litt spilling ser jeg blir jeg bare mer og mer imponert, over grafikken, over fysikken og kanskje mest av allt over historien!

 

Det er så mye å sidequests, så mye rart man kan finne på, men det er vriklig vansklig å ikke bare følge hovedhistorien bare fordi den er så h****s bra!

 

For ett spill.

 

PS. Ingen Pop-ups her.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med den/de som ikke ble helt overbevist av grafikken ved først øyekast (merk: første øyekast). Etter noen timer (nærmere ni eller ti i dag, tror jeg), så kan jeg jo ikke komme her og si annet enn at jeg elsker dette spillet!!

 

En enorm by, med et levende byliv, storartet historie osv osv osv.

 

Litt kjipt at det koster 379 på elkjøp når jeg betalte 600 på spaceworld, men jeg kunne betalt 1000, og fortsatt hadde jeg fått sove godt om natta!!

 

Slå av mobilen, lås døra og lev livet i Liberty City! Stort mer har ikke jeg å si.

 

Takk til Rockstar North / Rockstar Games <3

Lenke til kommentar
Slå av mobilen, lås døra og lev livet i Liberty City! Stort mer har ikke jeg å si.

 

Si det til mine overordnede... Har en litenhaug med presentasjoner som må lages i forbindelse med gjennomgang med ett prosjekt... :ermm:

Lurte meg til en liten testtur tidligere i dag bare for å test, men kan liksom ikke sette seg til rette når en vet en har noen timer med arbeid som må gjøres til i morgen.

 

 

Bare innom en tur for å få ett inntrykk av hva jeg kan vente meg i morgen og den påfølgende helgen :yes:

Lenke til kommentar

Utvalget av våpen var noe som skuffet meg litt. Godt mulig man kan unlocke mer, men gikk egentlig ut ifra at multiplayer tilbød alle våpnene.

 

Utvalget er mer enn godt nok, men synes kanskje det var litt generisk.

 

De våpnene jeg fant i multiplayer:

 

 

pistol

uzi

mp5

m4

ak

rpg

granat

molotov

hagle

automat hagle

sniper

 

Det tror jeg var alt. Kanskje en sniper til, husker ikke helt.

 

 

 

Digger den halvveis realistiske styringen på alt. Det tok sin stund å få hass på helikopteret, men når man endelig gjorde det og kunne gjøre strafing runs mot kompiser med 2 miniguns på hver vinge så var det verd det. :D

Lenke til kommentar

Ah. Har spilt multiplayer i hele kveld. Skulle bare inn å se hvordan det funka, og vips, to timer borte. Og da har jeg bare spilt "Free run". Er utrolig morsomt. Man står å skyter på noen og BANG, du blir påkjørt og er 10m opp i lufta. Single player er også strålende. Men best av alt er kjøringen. GTA er nok det beste bilspillet jeg har prøvd hittil.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk så langt (X360 versjonen).

 

Grafisk: Langt bedre enn det GTA man er vant med fra før av. Ser ut som det er noe problematikk enkelte ganger med overgangen skygge/lys hvor skyggepartiet nærmest overdøver hele aspektet og du ser nesten ikke en dritt. Ellers er grafikken brukbar men ikke noe å rope hurra for (som i f.eks Mass Effect). Men man må kutte noen plasser for å få noe så svært som GTA 4 til å flyte.

 

Gameplay: GTA som man kjenner det, utforske byen, kjøre som en tulling, knerte folk, date dama etc. Mye å ta av, mye å bli glad i. Likte kjøringen meget godt, var ikke mye GTA San Andreas over den lengere, bilen var mer realistisk i kjørestilen og det å "ta den på brekke" er noe du fort kan glemme. I typisk GTA San Andreas stil hev jeg brekket på og endte med å velte en lysmast, knerte en fyr og få politiet på nakken. Thats fresh of the boat. Note to self: Lær deg å kjøre.

Kontrollen fungerte meget godt men irriterer meg litt enkelte ganger i bil at du må bruke høyre analog for å tilte kameraet over bilen for å se lengere fremover.

 

Historie: Vel, ikke helt typisk GTA, Nico virker ikke som han har noe imot å bli voldelig men virker og som han ikke helt vil bli dratt inn i noe kriminelt. Aint gonna happen men det er nå så. Til nå virker historien litt slanten med et halvfult, heilgærnt, søskenbarn å ta seg av, wanna-be Don arbeidsgiver til søskenbarn å hjelpe ut og en Nico som ikke lar seg pille på nesen. Kan bli interesangt men kan og fortsette i samme siruppen. Time will show.

 

Helhet: GTA 4 virker som et godt planlagt spill fylt med det man har lært å elske med GTA. Satiren, humoren, volden, friheten og den rene gleden av å utforske en levende storby. Kommentarer som "who do i have to kill to get moving" når du parkerer bilen slik at du stopper trafikken eller personer som går forbi deg mens du hører telefonen deres ringe bidrar til å gjøre dette GTA spillet til det mest levende av dem alle i serien. Du knerter ikke bare en gammel dame med bæreposer i dette spillet, du knerter en med mobiltelefon. Kanskje hun snakker med barnebarnet sitt og fortalte hvor morsomt de skulle ha det når hun kom hjem? Erm, moral la man vel igjen strengt tatt når man fyrte opp GTA 4.

 

Enough chit chat, GTA 4 er bra nok for meg, end of story. Can i go play now?

Lenke til kommentar

Er bare småting som har skuffet hittil. De første oppdragene kan være kjedelige og litt korte. Kjøre hit og dit og gjøre stort sett småting. Men føler det begynner å ta seg opp nå. Ellers har vi jo hatt noen klassiske GTA-moments. Kom en på sykkel kjørende mot meg, og jeg skøt jo han selvfølgelig i ansiktet. Måten han føy av sykkelen var så morbid at jeg (og en kompis) knakk sammen. Sykkelen kom trillende mot meg og jeg hoppet på. Mens jeg kjørte traff jeg den tidligere eieren med hjulet og Niko fløy av sykkelen. Og dermed døde han og. :D

Noe annet og gjøre er å sparke renholdsfolk som står å koster i ræva. Morsomt hvertfall de første 10 gangene. Strippeklubben er også underholdende. Ble litt for nærgående på jentene, og dørvaktene ville ha meg ut. Løp ut på bakrommet og fant en herlig overraskelse. Hva det var får dere finne ut av selv. :p

Lenke til kommentar

Favoritt character så langt må være Brucie!

Ler så tårene triller av denne steroid fitness geek'n!

 

Kan vel også legge til at den jeg liker minst så langt er Manny.

Syns ikke han eller kameramannen passer inn i historien sålangt, mulig det forandrer seg.. men

Endret av KEELr
Lenke til kommentar

Er utrolig bra spill, men er litt skuffet.

 

Nå er det en bug som gjør at jeg ikke kan gå inn i hus, snakke med folk osv. Ingenting skjer da jeg går på den pilen.

 

Multiplayer fungerer heller ikke akkurat nå, fungerte tidligere i dag, men ikke nå.

Var også litt skufet over multiplayer, var liksom ikke så mye som skjedde der.

 

Også at man må gjøre alle de små unødvendige oppdragene for å ''lære'' seg ting.

Lenke til kommentar

angående downtown new york:

 

 

jeg er ikke sikker eksakt når downtown åpnes, men etter det andre eller tredje oppdraget for ei som heter elizabeta skal du kjøre en kar tilbake til leiligheten hans i downtown. etter det er i alle fall downtown unlocked. jeg var altfor oppslukt i historien, så jeg prøvde aldri å komme meg til downtown før historien tok meg dit, men jeg mener å huske at de snakket om at broene var åpnet på radioen litt i forkant av at jeg gjorde dette oppdraget.

 

 

strike er slettes ikke umulig. husk at du også har aftertouch om du føler at kula ikke går dit du vil.

Lenke til kommentar

PS3 eiere, hvilken kontrolltype bruker dere? Selv prøvde jeg standard i rundt fem sekunder før jeg byttet over til classic. Er det noen fordeler ved å bruke standard siden dem prioritet den kontrolltypen først? Knappene var jo ikke til å kjenne igjen og helt uvant for min del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...