moko Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hei skal i militæret og trenger sterke og utholdende bein, samtidig som jeg må øke den aerobe utholdenheten min. Hvordan gjør jeg dette best? Har til nå løpt 4x4 intervaller i motbakke, og det er så tungt at beina nesten ikke vil bære meg, men det er vel bare en bra ting? Noen forslag til trening?? Man får sterkere bein av å løpe ja? ser jo enkelte maratonløpere ser ut som fyrstikker ... Endret 28. april 2008 av moko Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Om du skal trene for militæret (kjem sjølvsagt an på kva avdeling du skal til): Få på deg ein tung sekk og gå på fjelltur, gjerne så fort du klarar. Då trenar du både bein og kondis og vel så det. Og angåande maratonløparane så har dei ikkje eit stort behov for sterke bein, men utholdenhet i beina. Dei skal berre bære den spinkle overkroppen, men over lang tid. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tren styrke i beina kombinert med kondisjonstreningen. Knebøy er en grei øvelse. Med tanke på at du skal bære mer en din egen kroppsvekt så vil økt styrke gjøre det mye lettere for deg. Lenke til kommentar
moko Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 takk for svar! men er det god ide og løpe intervall i motbakke? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Intervall i motbakke er knallhardt, og ja, veldig bra. Men sørg for at du får nok hvile, ikke kjør deg selv til failure dag inn og dag ut, da vil ting fort stoppe opp. Edit. For å få litt mer muskelmasse i beina, bør du imidlertid hive deg på vektene. Knebøy, markløft, strakmark, utfall, frontbøy, sumomark osv. Endret 28. april 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå