Anonym234 Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Noen som har noen krimbøker til anbefaling? Skriver bok-ønskeliste til jul Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Kansje det er på tide for meg å begynne å lese litt igjen. Har ikke lest noe særlig siden 8. klasse da jeg kjøpte meg egen PC . Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Så på tv for ikke lenge siden om en teateroppsetning som er basert på en bok, hovedpersonen i denne boka (og bøkene, det var en serie bøker) ble omtalt som en "norsk James Bond og Indiana Jones". Er det noen som vet noe om forfatteren bak bøkene? Ble skrevet om i mellomkrigstiden, og er selvfølgelig norsk Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Driver å leser Sven Hazel for tiden. Virkelig anbefalt lesing om 2. Verdenskrig. Begynte på bok nr2 "Døden på larveføtter" og holder på med første boka nå. Grusom lesing til tider men pokker så godt skrevet. Min bror som tipset meg om bøkene og jeg skulle gjerne ha gitt han hele bokserien (Sven Hazel: Komplett bokpakke") men jeg har ikke tusenlappen til overs til en gave så jeg har bestille bok nr 3 og 4 da han har første og andre boka ifra før. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen som har peiling på gode steder å kjøpe bøker på nett? Madammen leser på Sagaen om isfolket, har alle bøker unntatt nr. 25. Har funnet de fleste andre i serien, men ikke akkurat den. Mine google-skills virker å være lett dalende. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=24071 Lenke til kommentar
cnon Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8250916638 Capris er som oftest billigere og raskere å levere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Takker for tips, men det var Legenden om Marco (bok nr 45 og ikke 25) hun skulle ha. Finner den kun på svensk. Jeg hører som vanlig ikke etter Skulle fått bøker inn i prisguiden. Gjort det litt enklere. Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Takker for tips, men det var Legenden om Marco (bok nr 45 og ikke 25) hun skulle ha. Finner den kun på svensk. Jeg hører som vanlig ikke etter Skulle fått bøker inn i prisguiden. Gjort det litt enklere. "Legenden om Marco" er dessverre gått ut av produksjon så den er ikkje å finne hos noen bokhandlere på nett (I norsk utgave), Ei heller på de 3 brukthandlerene + QXL, som eg søkte på. Bøker i Prisguide var ein god ide, du får slenge inn eit forslag om det Lenke til kommentar
cnon Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg fikk fire bøker til jul. Oppløsning av C. J. Sansom A Short History of the Future av W. Warren Wagar Engelens Spill av Carlos Ruiz Zafon Snømannen av Jo Nesbø Så har nok å gjøre i jula, i tillegg til at jeg bare nettopp har begynt på Bestialitetens Historie Hva med dere? Endret 25. desember 2008 av cnon Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg fikk to, Alle mine triste horer, og Supermamma Monstermamma. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Til bursdagen min, som var for ikke så veldig lenge siden fikk jeg Beatles (Lars Saabye Christensen) og Himmelblomstreet(Gert Nygårdshaug, tidligere Himmelblomsttreets muligheter), som er oppfølgeren til Mengele Zoo. Til jul fikk jeg Bly (L.S.Christensen) og Muleum (Erlend Loe). Beatles er ferdiglest og jeg har såvidt begynt å lese Himmelblomsttreet. Jeg liker virkelig Nygårdshaug! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Er det noen her som har lest "The Hellbound Heart" av Clive Barker? Jeg elsker Hellraiser-filmene, så det hadde vært interresant å lese boken de er basert på. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva er den norske tittelen på: "Lamb to the Slaughter", av Roal Dahl egentlig? oO Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva er den norske tittelen på: "Lamb to the Slaughter", av Roal Dahl egentlig? oO Dypfryst! Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Noen som vet noe om forholdet mellom Jens Bjørneboe og Andre Bjerke endret seg etter at først nevnte sluttet og jobbe på Steinerskolen og startet sitt nye og våtere liv? Jeg tenker mest på hvordan Bjerke forholdt seg til depresjonen Bjørneboe led av, hva han syntes om den nye livsstilen hans? Kommer dette frem i noe han har skrevet? (Bjerke) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Siden det er mammutsalg nå, er det noen som har noen annbefalinger blandt de bøkerne som er på tilbud? Vurderer å begynne å lese flere norske bøker. Noen tips til norske klasikkere som har taklet tidens tann bra? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Lars Saabye Kristensen er jo god, da... Språket hans er fantastisk! Jeg har lyst til å bli forfatter selv... Elsker å skrive, får gode norsk-karakterer, leser mye hver eneste dag... Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Er det noen som er kjent med Ismail Kadare sine bøker her? Har dere lagt merke til at i Agamemnons datter og H for Homer så snakker han om en by som han bare kaller "N..."? Noen som vet hvorfor, og hvilken by dette skal være? Jeg forstår jo at det kanskje har noe med sensur og at det ble skrevet under Hoxas tid. Men han ga da vell ut bøkene sine fra Frankrike? Forstår ikke helt det her, men er sikkert en sånn helt åpenlys greie man egentlig burde ha forstått. Edit: Ingen som vet dette? Blir sprø, finner ikke noe som helst angående byen "N..." på nettet Endret 27. mars 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Er det noen som vet hvordan Bury my heart at Wounded Knee - Dee Brown (den engelske versjonen) er? Har hørt at det er noen kapittler som er utelatt i den norske oversettelsen. Hvordan er den, og hvor kan jeg eventuelt få tak i den? Har sett litt rundt forbi i noen butikker men jeg har ikke sett noe til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå