Utah Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ser fram til å lese mye igjen! Har bestil: the way of Kings, falling kingdoms,oliver twist, the da vinci code og the legend of Eli monpress elns. Leser for øyeblikket a game of thrones Noen som har lest Malazan? Er litt skeptisk... Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Malazan Book of the Fallen (Steven Erikson) er virkelig verdt det. Ian C. Esslemonts bøker satt til samme univers og utdyper etc. Eriksons 10 bøker er ikke like gode, men de er også verdt det. Skepsisen er på sin plass av flere grunner. Første boka i serien er ikke den beste og har hørt folk gi opp pga den, men det er deres tap. Serien er noe vanskelig, ting blir ikke forklart særlig mye, det er mange raser og mennesketyper, mange personer (!!!), en lang forhistorie og en stor geografi. Universet i serien er forbløffende. Det kan være overveldende, komplisert og vanskelig å følge med underveis, men dæven døtte hvor rå den serien er. Anbefales å sjekke ut. Virkelig. Endret 20. februar 2013 av Tomeito Lenke til kommentar
bodkar Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Støtter Tomeito om malazan. Mest episke serien jeg har lest. Leser forøvrig Brendan Weeks - The Blinding Prism for øyeblikket og liker den godt. Veldig interessant magisystem. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Får prøve meg på malazan når jeg har lest alt som jeg har på lista i hodet mitt. Leser for øyeblikket Rose Madder av Stephen King Lenke til kommentar
GunnarOlsen Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Anbefaling: har nettopp lest: The Devil All the time av Donald Ray Pollack... det er hard core Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Lite kindle spørsmål;: Hvis jeg gjør som i denne guiden http://ebokhyllami.blogspot.no/p/konvertere-epub-til-kindle-format.html bryter jeg noen regler eller er det lov? Har ikke så lyst å få brukeren min på amazon sperret. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Leste nettopp borte for alltid av Harlan Coben. Utrolig kul bok! Noen som har lest noe annet av ham? Leser forresten falling kingdoms av Morgan rhodes. God underholdning! Lenke til kommentar
GunnarOlsen Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 George R. R. Martin's A Song of Ice and Fire series, Books 1-4 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Har nå lest ferdig Rødstrupe av Jo Nesbø! Veldig bra bok, den beste jeg har lest tror jeg, ikke at jeg har les haugevis men Har nå begynt å lese Operasjon Høye Nord av Eirik Wekre! Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Neil Gaimans nyeste, The Ocean at the end of the lane, er sluppet. Gleder meg til å lese den! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Ooh, den må jeg få tak i. Elsker Gaiman. Leser for øvrig Arto Paasilinnas nyeste oversatte, "Volomari Volotinens første kone og andre gamle ting", fantastisk bok - som alt annet jeg har lest av ham, og jeg har lest alt det andre som har blitt utgitt på norsk. Skulle ønske jeg kunne finsk flytende, sånn at jeg kunne lest alt det som ikke er oversatt også … Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Leser Odysséen nå. HEYO. Men jeg har altså ventet lenge på å få lese den. Den er veldig underholdende, og liker at den har en viss grad av psykologisk dybde og ikke bare krig og action. Den føles ikke ut som den er nesten 3000 år gammel. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Odysseen er knall. Hvilken utgave leser du? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Odysseen er virkelig et flott epos, ja. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Absolutt. Jeg har flere utgaver, og jeg er like glad i dem alle. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Leser dere klassikerne på norsk eller engelsk? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg leste Peter Østbyes gjendiktning av Odysseen. Jeg har ikke lest noen av de engelske (jeg antar at det er flere gjendiktninger på engelsk), men Østbyes er utmerket. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jepp, Østbye gjør en god jobb. Leste at det kom en ny oversettelse tidligere i år, men da hadde oversetteren fjernet verseformen. Skeptisk Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg har lest Walter Shewrings prosaiske engelske oversettelse av Odysseen. Tenker jeg skal lese den igjen i diktform ved en senere anledning, men episke dikt er jeg ikke helt komfortabel med enda, så jeg fant det mer enn akseptabelt. Jeg koste meg. Endret 23. juni 2013 av Kakofoni Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Den siste tiden har jeg storkost meg med "Fyrsten" av Henrik H. Langeland, som er en slags oppfølger til "Wonderboy" av samme forfatter. Jeg liker begge bøkene kjempegodt, og liker måten forfatteren skriver på. Er det noen som har lest bøkene og/eller har gode tips til andre bøker som er "i samme gate" mtp. tematikk, stil, osv? Jeg er sulten på mer, nært sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå