camilla87 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Har lyst å lese noen bøker som gir meg samme følelsen som enkelte bøker ga meg i ungdommen. Eksempler på bøker som ga meg store opplevelser den gang er Kabalmysteriet, Harry Potter, ringenes herre, alkymisten og appelsinpiken. Vil lese en litt "eventyrlig" bok, som samtidig passer for en halvvoksen jente på 25. Noen forslag? Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Neil Gaiman - Stjernestøv (stardust) tror jeg kan passe. God stemning, lett tone, fin historie 2 Lenke til kommentar
bodkar Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Neil Gaiman - Stjernestøv (stardust) tror jeg kan passe. God stemning, lett tone, fin historie Neverwhere fra samme forfatter kan jeg godt tenke meg at ville passe as well. Litt mørkere tone/historie enn stardust tho, som er rimelig lettbent underholdning. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Det meste av Gaiman kan anbefales på det varmeste, men synes at Stardust er en fin innledning til Gaimans skrivemåte, så kan man dykke ut i resten av bibliografien etter det. Synes også at Stardust passet bedre til forespørselen Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Edit: fant det ut. Endret 15. januar 2013 av -Sindre Lenke til kommentar
Danek Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hei.. Trenger boktips om kjærlighet... På norsk. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Noen som vet av en side alà icheckmovies.com for bøker? Har brukt bokelskere.no , men syns ikke den fungerer så godt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Noen som vet av en side alà icheckmovies.com for bøker? Har brukt bokelskere.no , men syns ikke den fungerer så godt. Via Google (det vil seie, har aldri brukt den, eller høyrd om den før), http://www.goodreads.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Går det an å lese bøker på nettet på den siden? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Går det an å lese bøker på nettet på den siden? Goodreads? Vil eg ikkje tru nei, det er ikkje poenget med sida. Project Gutenberg har ein del gratis ebøker, men sidan den kun har bøker som er fritt tilgjengeleg (det vil seie, opphavsretten er forelda, eller forfattar/forlag har gitt frå seg rettigheiter), er det naturleg nok stort sett litt eldre bøker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Takk for lenke. Skal sjekke den ut når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Er det noen her som har lest Pusling!!! av Christian Valeur og kan anbefale den? Jeg skaffet meg den fordi jeg utifra bokanmeldelser og liknende, uten å utdype for mye, tror det er historien om meg. Hehe. Jeg har ikke fått anledning til å starte på den ennå, men er spent på hva andre synes om den. Lenke til kommentar
Sa2015 Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hei. Noen som har lest Yatzy, skrevet av Harald Rosenløw Eeg? Kan noen skrive et sammendrag om hva boken handler om, hovedpersoner osv? Skal ha en muntlig presentasjon, og er ikke god til å oppsummere liksom alt som har skjedd i boken. Har fått 4 i det forrige og vil gjerne får en 5'er denne gangen :'(, HJELP! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg leste den, og digget den. En av favorittbøkene mine fra ungdommen, dog, jeg har aldri klart å skrive sammendrag av noe som helst, så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Sammendragene mine blir like lange som hovedteksten. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg vurderer å sprite opp bokhyllen med Snorre Sturlason sine "samlede verker".. Noen som har oversikt over hvilke verk som er verdt å ha? Lurer f.eks på om "Snorre Sturlasons kongesagaer" og "Sagaen om Norges konger" som adlibris har er det samme verket med forskjellig navn? Lenke til kommentar
Sa2015 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Har lest den i vinterferien jeg, men problemet at eg greie ikke å skrive et sammendrag som jeg kan presentere! (( Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Da har jeg tatt opp "leseren" inne i meg igjen, og begynt å lese igjen! Siden det har gått noen år, har jeg hoppet opp til Krim sjangeren, istedet for fantasy! Har lest Ian Rankin med "The Falls" på engelsk, og Jo Nesbø's Flaggermusmannen. Veldig gode begge to! Så nå har jeg begynt med Jo Nesbø's Rødstrupe! Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Leste litt over halve Rødstrupe. kul bok! Slutta fordi pocketboka ble så fillete Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Huff, ikke si det a! Har pocket her selv, som jeg låner av en bekjent, som han også har lest! Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Bare unngå å få for mye vann eller te på den. Den var faktisk en veninne av søsteren min sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå