Nicht Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg lurer på om det fins en annen film av Ingvar Ambjørnsen jeg kan sammenligne med "Den siste revejakta" ? Og fins det et bilde der ute av Ingvar A som har helt hvit bakgrunn, som jeg kan bruke i en skole-oppgave, der du bare ser personen, ingen bakgrunn liksom. Takk for svar. Den som svarer på dette håper jeg siterer svaret slik at jeg oppdager at noen har svart på det Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Du har jo de tre Elling-filmene og de tre Pelle og Proffen-filmene. Veit ikke om flere av bøkene hans har blitt filmatisert. Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Finnes Evelyn Waugh's "Brideshead Revisited, The Sacred & Profane Memories of Captain Charles Ryder" på norsk? Takk for svar =) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Lest en god del av Tom Sawyer nå. Herlige guldkorn, og morsomt at de stemmer idag også, da boka er skrevet på slutten av 1800-tallet. Denne boka har fått meg til å første gang i livet mimre skikkelig tilbake til barndomstiden og savne den, det har jeg aldri gjort før (er 19 år). Lenke til kommentar
thadon Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Noen som har noen anbefalinger til det kommende mammutsalget da? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg synes at bokmerker.org hadde noen gode anbefalinger. Hittil har det blitt til at jeg har skaffet meg Hitomi Kaneharas Slanger, piercing selv. Endret 17. februar 2011 av Era Vulgaris Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er sinnsykt gnien når det kommer til bøker har jeg funnet ut, i mye større grad enn med cder eller filmer. Hater å kjøpe en dårlig bok, for da tenker jeg alltid at jeg bare kunne ha lånt den på biblioteket. Kan jo være fordi biblioteket "mitt" er helt nydelig da. (Hovedbiblioteket, Bergen) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Noen som har noen anbefalinger til det kommende mammutsalget da? Brødrene Karamazov er litt status å ha i bokhylla. Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg skal ha en muntlig test i morgen om en bok jeg har har lest. Den er på engelsk og heter "The white tiger" (Hvit tiger). Pga dårlig tid har jeg kun fått lest halvparten av boken, men har lest forskjellige sammendrag på internett, og jeg føler jeg vet hva boken går ut på. Lurer på om noen andre har lest boken? Leser at hovedpersonen Balram Halwai blir gründer, så jeg lurer på hvilken virksomhet han driver? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Ble akkurat ferdig med The Great Gatsby. Den burde alle lese. Fikk nesten lyst til å bli forfatter... Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvilke bøker er et "must" å lese? Tenker da på klassikere. "Of Mice and Men" og "Fluenes Herre" falt veldig i smak. Tenker å lese meg gjennom flere bøker av John Steinbeck ihvertfall. Kommer sikkert til å lese The Great Gatsby også. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Mark Twain og The Animal Farm. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Takk for tips. Mark Twain skal jeg absolutt lese, blir vel Huckleberry Finn og Tom Sawyer i første omgang. Animal Farm har jeg lest, men det var med tvang fra skolen og da blir jo alt automatisk mye dårligere. I tillegg var jeg nok litt for ung på den tiden til å forstå hele meningen bak. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 The Catcher In The Rye. Muligens min favoritt-bok. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Du kan prøve deg på The Catcher in the Rye av J. D. Salinger, One Flew Over the Cuckoo's Nest av Ken Kesey og Invisible Man av Ralph Ellison. Kanskje The Jungle av Upton Sinclair også. Ellers er Slaughterhouse-Five av Kurt Vonnegut, Catch-22 av Joseph Heller, Fahrenheit 451 av Ray Bradbury, Brave New World av Aldous Huxley og Nineteen Eighty-Four av George Orwell vel verdt å sjekke ut. EDIT: Charles Bukowski er også å anbefale. Endret 2. mars 2011 av Era Vulgaris Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Apropos Charles Bukowski, hva anbefales? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Takk for tips, skal legge alle de i lista over bøker jeg har tenkt å lese! Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Apropos Charles Bukowski, hva anbefales? Jeg liker egentlig det meste jeg har lest av fyren, men Post Office, Factotum, Women og Ham on Rye burde være rimelig greie valg. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 And Then There Were None, Agatha Christie. Også kjent som ti små negerbarn eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå