Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med KIA Sorento?

sun360

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen der ute har hatt erfaring med den nevnte bilen? Altså hvordan var den innvendige interiør følelsen(kvalitets messig)? Noen nevneverdige problemer? Sikkerhet ( Airbags, abs, etc)? Kjøreglede? Helhetsinntrykk? Noe annet?

I tillegg til det så lurte jeg på et par andre ting:

Hva er Antispinn? ( er det samme som antiskrens???)

Hva er "traction Control" ?

Tusen takk på forhånd!!!! :)

Sun360

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er Antispinn? ( er det samme som antiskrens???)

Hva er "traction Control" ?

Tusen takk på forhånd!!!! :)

Sun360

Antispinn = Som det ligger i ordet, funksjon som gjør at bilen ikke spinner. Samme som traction control. Antiskrens er et annet system som sørger for at bilen bremser de forskjellige hjulene slik at det blir lettere å unngå skrens.

Lenke til kommentar

Den har kommet relativ bra ut med hensyn til driftsikkerhet så det bør ikke være ett problem.

Vist du tenker på automat kasse så fikk den en ny i 2004/2005 (tiptronic) forskjellen er at med den nye kan du også gire manuelt og derfor utnytte alle girene bedre.

Vist du ikke har bruk for det så er den første kassa like god.

Noen synes det støyer litt for mye i den men det kommer vel litt an på hva du sammenligner den med.

Ellers er den vist ganske hard i fjøringen men dette skal kunne bedres betraktelig ved og bytte til andre dekk(og et bestemt dekk trykk).

Den er ganske treg i starten men det hjelper og tune den litt.

Det flere ikke vet er vor god denne er i terrenget, der er det få som holder følge.

Når det gjelder sikkerhet skåret den helt greit og det er en stor bil(2100kg).

UPDATE: Endret posten litt ja jeg nå har fått kjørt den.

Endret av Andy Dufresne
Lenke til kommentar

Lurte på en liten ting, kan noen muligens forklare hva heftelser går ut på. Jeg tror ikke jeg har et godt grep på hva det vill si at en bil har haftelser på seg, etc..

På en annen side så har jeg lagt merke til at enkelte modeler kommer med nivåregulering. Hva vill det si / omfatte ?? ( Heve og senke bilen?)

Tusen takk på forhånd!!

-Sun360

Lenke til kommentar

Selger har da tatt opp et lån med bilen som sikkerhet, så vist ikke han overholder låne forpliktelsene sine så kan banken selge bilen og ta panten der fra.

Så du må få garanti fra banken hans at heftelsen blir slettet ved betaling, eventuelt før du betaler. Vist ikke så kjøper du deg gjeld, det vil si at du står ansvarlig for den gjelden som er på bilen.

Heftelser på bil følger bilen og IKKE eier.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Stjeler denne tråden, eller sparker liv i den igjen alt etter som.

Jeg vurderer å kjøpe meg en 2005 model, diesel og automat.

Hvordan er delepriser, hva er kjente feil, og er det noen som har en slik som kan fortelle om service priser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...