Gå til innhold

BK: Solnedgang over Kvaløya

Anbefalte innlegg

Håper dere ikke er lei solnedgang-bilder, det er ikke det mest spennende i verden, men synes jeg fikk fanget lyset godt med dette bildet:

post-7280-1209380172_thumb.jpg

Bildet er tatt med Sigma 70-300APO, ikke noe høykvalitetsoptikk med andre ord, men syntes det klarte seg fint her. Exif: 210mm, 1/80s, ISO100, f/9. Slakt i vei ;-)

Edit: bildet ble tatt 12. april, forøvrig.

Edit2: Må jo komme med litt Tromsø-reklame til Japan Photo ;-)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes fargene var flotte! For å være helt ærlig, lignet det mer på en eksplosjon enn en solnedgang :p

Ble veldig vanskelig å se detaljene på fjellet, men de er der fortsatt. Kanskje det hadde vært bedre å ha fjellet enda mørkere, og bare hatt en silhuett?

Lenke til kommentar
Ble veldig vanskelig å se detaljene på fjellet, men de er der fortsatt. Kanskje det hadde vært bedre å ha fjellet enda mørkere, og bare hatt en silhuett?
Det er mye en smakssak, jeg har tenkt tanken, men liker selv bilder der man kan skimte detaljer i silhuetten også...
Lenke til kommentar

Brukte du curves eller levels for å få til siluetten, for fargene ble alt for "kraftige" (røde, mørke, harde.) Likte første best, ser ut som en eksplosjon, ikke solnedgang ^^

Siluett kan og bli bra, men ikke gjør noe med fargene. Det er de som gjør at bildet blir bra, fjellet er der barre :p

Lenke til kommentar
Brukte du curves eller levels for å få til siluetten, for fargene ble alt for "kraftige" (røde, mørke, harde.) Likte første best, ser ut som en eksplosjon, ikke solnedgang
Gjorde det kjapt med levels, mest for å se hvordan det ble. Vet at rødfargene i himmelen ble litt for mettede... Kan forøvrig gjøre oppmerksom på at solen er nedenfor horisonten på dette bildet, det var bare et voldsomt lys bak fjellet. Skal se om jeg får laget en variant der jeg ikke påvirker fargene i himmelen like mye... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...