Gå til innhold

Trener, men går ikke ned i vekt. Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Kjøp vekter som du kan feste rundt ankel og håndledd når du jogger så trenger du styrke også. Du må ikke løfte 40 kilo for å få effekt. halv til en kilo rundt ankel og håndledd hjelper masse!
Dokumentér gjerne det her. Man har i "alle år" visst at man må ligge på en viss prosentandel (hvertfall over 60-70%.. noen sier også 85%) av 1RM for å få noe særlig utvikling av CNS eller å få noe særlig hypertrofi (muskelvekst, som det er snakk om her).

Du har neppe løpt langturer med ankelvekter.
Greit nok at det er tungt, men det har ikke noe med styrketrening å gjøre.

Trådstarter uttrykket ganske klart at han overhode ikke var interesert i ren styrketrening. Derimot likte han godt å jogge. Så isteden for å drepe treningslysten hans helt ved å insistere på å pumpe jern, så anbefalte jeg han å kombinere det han liker med litt styrketrening samtidig. Enehver motstand utover kroppens egen vekt under trening vil ha en effekt. Vil han få bulende store muskler? nei...men det var vel heller aldri målet.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp vekter som du kan feste rundt ankel og håndledd når du jogger så trenger du styrke også. Du må ikke løfte 40 kilo for å få effekt. halv til en kilo rundt ankel og håndledd hjelper masse!
Dokumentér gjerne det her. Man har i "alle år" visst at man må ligge på en viss prosentandel (hvertfall over 60-70%.. noen sier også 85%) av 1RM for å få noe særlig utvikling av CNS eller å få noe særlig hypertrofi (muskelvekst, som det er snakk om her).

Du har neppe løpt langturer med ankelvekter.
Greit nok at det er tungt, men det har ikke noe med styrketrening å gjøre.

Trådstarter uttrykket ganske klart at han overhode ikke var interesert i ren styrketrening. Derimot likte han godt å jogge. Så isteden for å drepe treningslysten hans helt ved å insistere på å pumpe jern, så anbefalte jeg han å kombinere det han liker med litt styrketrening samtidig. Enehver motstand utover kroppens egen vekt under trening vil ha en effekt. Vil han få bulende store muskler? nei...men det var vel heller aldri målet.

AKIRA

Jeg kan gjerne trene styrke, men det er svært begrenset hva jeg blir å gjøre. Armhevninger, situps, og trening av armene med manualer funker greit for min del, men et fullverdig styrkeprogram blir det ikke.

Lenke til kommentar
Det har jeg aldri sagt noe imot, har jeg det? Alt jeg reagerer på er at man kunne tolke det som at du mente at ankelvekter kan regnes som "styrketrening".

^Th0mas^: Anbefaler deg å ta noen pushups og situps og noen rygghev en gang i blandt hvis det er alt du gidder. Bare litt er fremdeles bedre enn ingenting. Det kan være lurt å løfte en tung ting opp og ned over hodet, og å løfte en eller annen ting i en bevegelse som simulerer denne her også..

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...single-arm-row/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...